خبر مهم برجامی | آغاز بررسی متن پیشنهادی توافق برجام | سران قوا برای توافق تشکیل جلسه خواهند داد؟

بررسی ایده‌های طرح شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی در سطح کارشناسی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

خبر مهم برجامی |  آغاز بررسی متن پیشنهادی توافق برجام | سران قوا برای توافق تشکیل جلسه خواهند داد؟

اخبار رسیده حاکی است که بلافاصله پس از بازگشت هیئت مذاکره‌کننده ایران از وین، فرآیند بررسی ایده‌های طرح شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی در سطح کارشناسی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش عرشه آنلاین ، نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت :پیشتر اعلام شده بود که هیئت‌های مذاکره‌کننده کشورهای حاضر در وین قرار است ایده‌های ارائه شده از سوی «انریکه مورا» در مورد برخی موضوعات را در پایتخت‌ها بررسی کنند.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده هنوز هیچ جلسه‌ای در سطح عالی برای بررسی ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی در تهران تشکیل نشده و بر اساس روال معمول پس از اتمام فرآیند بررسی‌های کارشناسی، نتایج اولیه برای جمع‌بندی نهایی به سطوح تصمیم‌گیری ذیربط ارائه خواهد شد.

برخی خبرهای غیر رسمی حکایت از آن داشت که چهارشنبه شب سران قوا برای بررسی پیوستن ایران به توافق احیایی برجام و اعلام نظر نهایی، جلسه فوق العاده ای با حضور کارشناسان و نهادهای ذیربط خواهند داشت.

در همین رابطه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، با اشاره به مذاکرات اخیر وین برای رفع تحریم‌ها گفت: ما پیام خود را از طریق اروپایی ها به امریکا منتقل کرده ایم. امیدواریم طرف امریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق و قانونی جمهوری اسلامی ایران، زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35419

ارسال نظر