آخرین خبر از مذاکرات برجام | شرط مهم و جنجالی ایران | واکنش اروپا

گزارش ها حاکی است: چند موضوع در مذاکرات باقی مانده است. از جمله‎ مهمترین این موارد می‎توان به موضوعات پادمانی ایران و آژانس انرژی اتمی اشاره کرد.

آخرین خبر از مذاکرات برجام | شرط مهم و جنجالی ایران | واکنش اروپا

جدی‌ترین مانع کنونی توافق نهایی چیست؟ گزارش ها حاکی است: چند موضوع در مذاکرات باقی مانده است. از جمله‎ مهمترین این موارد می‎توان به موضوعات پادمانی ایران و آژانس انرژی اتمی اشاره کرد.

به گزارش عرشه آنلاین به نظر می رسد مساله توافق نه بحث حذف نام سپاه از لیست گروهای تروریستی و نه ارائه تضمین که شرط جدید ایران است که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود

چند اظهار نظر را با هم بخوانیم : مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره روند مذاکرات برجامی گفت: پیشرفت هایی حاصل شده است، اما همه مسائل دیگر از جمله ارائه تضمین به ایران هنوز روی میز هستند. سید محمد مرندی روز جمعه طی پیامی در توئیتر نوشت: اتهام های سیاسی علیه برنامه هسته ای ایران قرار بود بعد از گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای حل شوند اما آمریکا و سه کشور اروپایی برعکس عمل کردند. این رویکرد باید اصلاح شود.

در همین حال محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در توییتی نوشت: در تمامی گفت‎وگوهای تلفنی آیت‎الله رئیسی با روسای جمهور فرانسه، روسیه و چین، موضع قاطع ایشان این بود که فقط زمانی که ادعاهای پادمانی حل و فصل و بسته شود توافق نهایی قابل دست یافتن است.

همین مساله از سوی ترئویکای اروپا نیز مطرح شد از سوی دیگر بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه کشور اروپایی عضو برجام، روز جمعه ۱۴ مرداد با صدور بیانیه‌ای مشترک بار دیگر از ایران بار خواستند تا «خواسته‌های غیرواقعی» و «فرابرجامی» خود از جمله مسائل نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کنار بگذارد و اکنون تصمیم نهایی را بگیرد.

 

مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در وین اتریش بار دیگر از سر گرفته شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34538

ارسال نظر