قطر پیام ایران را به آمریکا منتقل کرد؟/ گفتگوی آمریکا و قطر درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که با وزیر امور خارجه قطر درباره تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان، ایران و پرونده های دیگر گفت وگو کردم.

قطر پیام ایران را به آمریکا منتقل کرد؟/ گفتگوی آمریکا و قطر درباره ایران

«آنتونی بلینکن»، همتای آمریکا در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر گفت: گفت و گو با وزیر امور خارجه قطر بیانگر همکاری تنگاتنگ و شراکت راهبردی و بسیار نزدیک میان واشنگتن - دوحه است.

به گزارش عرشه آنلاین، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که با وزیر امور خارجه قطر درباره تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان، ایران و پرونده های دیگر گفت وگو کردم.

 

وی افزود که آمریکا برای روابط مشترک و همکاری با قطر در حوزه های گوناگون ارزش فراوان قائل است و دوحه شریک واشنگتن در مواجهه با بسیاری از مهم ترین چالش هایی است که در سراسر جهان با آن روبه رو هستیم.

وزیر امور خارجه قطر نیز گفت که حل و فصل بسیاری از چالش ها و رخدادهای جهانی به ویژه مسائلی که در منطقه ما روی می دهد، مستلزم رایزنی میان آمریکا و قطر است.

وزیر خارجه قطر در اظهاراتی در حاشیه این دیدار، تاکید کرد که «مذاکراتی بسیار مهم درباره امنیت منطقه» داشته است.

او گفت که در این دیدار تحولات مربوط به توافق هسته‌ای و اوضاع افغانستان و نیز روابط مستحکم امریکا و قطر را بررسی کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34325

ارسال نظر