واکنش وزارت امور خارجه به سفر پلوسی به تایوان: از چین حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

واکنش وزارت امور خارجه به سفر پلوسی به تایوان: از چین حمایت می‌کنیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، بگونه ای که ماده ۲ منشور، اعضاء را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

کنعانی رفتار تنش‌زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان دانست که حاصلی جز افزایش بی‌ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و از این رو محکوم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: یکجانبه گرایی و نقض قوانین و تعهدات بین المللی، به رویه ای ثابت در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و تجربه خروج این کشور از توافقات چندجانبه از جمله برجام و اِعمال تحریم های غیر انسانی و غیر قانونی علیه ملت ایران، گواهی روشن بر پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34031

ارسال نظر