افشاگری جنجالی یک نماینده: داروخانه‌های دولتی قاچاق دارو انجام می‌دهند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:چگونه می‌خواهد این طرح جلوی قاچاق دارو را بگیرد؟ همین الان هفت درصد داروخانه‌های کشور دولتی بوده که ۵۴ درصد گردش مالی داروخانه‌های کشور در دست این بخش است. چگونه است که دارو در داروخانه‌ها نیست اما در ناصرخسرو پیدا می‌شود. پس داروخانه‌های دولتی که بیشترین گردش مالی را دارند خود در قاچاق دارو نقش دارند. ۹۳ درصد داروخانه‌ها که خصوصی هستند کمترین گردش مالی را داشته و لذا قاچاق در آن‌ها کمتر است.

افشاگری جنجالی یک نماینده: داروخانه‌های دولتی قاچاق دارو انجام می‌دهند

حجت الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که می‌ترسم طرح دارویاری به سرنوشت طرح تحول سلامت دچار شود، این اخطار را می‌دهم. بنده نسبت به اتفاقاتی که در راه است هشدار می‌دهم. قرار بود طرح تحول سلامت جلوی زیرمیزی را در کار درمانی بگیرد، آیا توانست این کار را انجام دهد یا خیر؟ طرح دارویاری نیز قرار است جلوی قاچاق دارو را گرفته و کمک کند تا دارو با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی در ادامه اظهار کرد:‌ چگونه می‌خواهد این طرح جلوی قاچاق دارو را بگیرد؟ همین الان هفت درصد داروخانه‌های کشور دولتی بوده که ۵۴ درصد گردش مالی داروخانه‌های کشور در دست این بخش است. چگونه است که دارو در داروخانه‌ها نیست اما در ناصرخسرو پیدا می‌شود. پس داروخانه‌های دولتی که بیشترین گردش مالی را دارند خود در قاچاق دارو نقش دارند. ۹۳ درصد داروخانه‌ها که خصوصی هستند کمترین گردش مالی را داشته و لذا قاچاق در آن‌ها کمتر است.

نیک بین در ادامه اظهار کرد: گفته شده که این طرح دارو را به قیمت کمتر به دست مردم می‌رساند. قطعا چنین چیزی ممکن نخواهد بود چرا که زیرساخت‌های اجرای آن مهیا نیست. اول آنکه برخط بودن در خیلی از جاهای کشور نظیر شهرستان‌های محروم امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر هر ماه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان پول لازم است در حالی که همین الان سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: اگر در پرداخت به داروخانه‌های خصوصی تأخیر گردد همه آن‌ها ورشکسته می‌شوند. اکنون چهار میلیون نفر در سطح کشور بیمه نیستند، چه تدبیری برای آن‌ها اندیشیده شده است؟ آستانه صبر مردم حدی دارد. متأسفانه ما متخصص در ناراضی کردن مردم شده‌ایم. نباید اجازه داد این طرح‌های غیرکارشناسی فشار را بر مردم بیشتر کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار نیک ین بیان کرد: بنده اخطار شما را وارد نمی‌دانم. من در صحبت‌هایم تأکید کردم که حتما اعتبار لازم باید تخصیص داده شود، در خصوص رقم آن نیز عددی ذکر نکردم. قطعا در شروع کار مشکلاتی وجود دارد اما دولت همه تلاش خود را می‌کند که به بهترین شکل اجرایی گردد. در این جلسه نیز به وزیر بهداشت هشدار داده شد داروخانه‌ها باید پول خود را دریافت کنند و قطعا باید به صورت برخط باشد. بنده تأکید کردم که پرونده الکترونیکی سلامت باید کامل شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33959

ارسال نظر