تذکر تند یک امام جمعه به مداحان

امام جمعه جیرفت گفت: خطبا و مداحان مطالبی را گزینش کنند که مخاطبین و مستمعین از این مداحی و مرثیه خوانی و طرح مسائل علمی و فرهنگی بهره مند شوند.

تذکر تند یک امام جمعه به مداحان

حجت السلام میثم تارم، امام جمعه جیرفت گفت: خطبا و مداحان مطالبی را گزینش کنند که مخاطبین و مستمعین از این مداحی و مرثیه خوانی و طرح مسائل علمی و فرهنگی بهره مند شوند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی ادامه داد: روحانیون و مداحان در هیات های مذهبی باید توجه داشته باشند که باید از منابع معتبر و مورد تایید استفاده کنند.

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: ماه محرم یک فرصت و ظرفیت بسیار بزرگ بوده لذا باید حداکثر استفاده و بهره را باید از این ماه برد.

وی در توصیف جایگاه ماه محرم به سخن حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) بارها فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته لذا این سخن یعنی رمز بقای اسلام محرم و صفر است.

وی افزود: محرم و صفر هم به اعتبار پیام سرور و سالار شهیدان که در محرم واقع شده و آن ایثار و فداکاری که در عاشورا انجام گرفته و هم ظرفیت اربعین که در ماه صفر بوده واقع شده لذا مجموعه این ها مورد توجه مسلمین واقع شده که باعث حفظ اسلام شده است.

تارم بر اقامه نماز روز تاسوعا و عاشورا در اول وقت تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) برای اقامه نماز قیام کردند و خود آن حضرت در روز عاشورا با آن همه مصائب نماز اول وقت آن هم به جماعت برگزار کردند.

وی افزود: توصیه میکنم نماز روز تاسوعا و عاشورا به صورت جماعت اقامه شود.

امام جمعه جیرفت به افزایش شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مسئولان هیات های مذهبی و عزاداران حسینی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند چرا که هیات مذهبی در رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی باید الگو باشند.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی در پخت غذای این ایام مورد نظارت و توجه ویژه قرار گیرد.

تارم با بیان اینکه برقراری نظم سفارش حضرت علی (ع) است، بر رعایت نظم در عزاداری ها و مجالس تاکید کرد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ نظم و امنیت، عزاداران با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33827

ارسال نظر