تذکرات » مجلس به دولت درباره حقوق بازنشستگان و فرهنگیان ، رتبه‌بندی معلمان و بازنگری در حقوق کارمندان

تذکرات »  مجلس به دولت  درباره  حقوق بازنشستگان  و فرهنگیان ، رتبه‌بندی معلمان  و بازنگری در حقوق کارمندان

تسنیم نوشت:نمایندگان در تذکرات شفاهی خود به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداختند.

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی خود به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداختند که در این گزارش می‌خوانید:

* دولت با افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی به سردرگمی این قشر عزیز پایان دهد

محمد کعب عمیر نماینده شوش در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: نیروهای امنیتی اعم از فعالان در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، نباید دغدغه ای جز فراهم کردن امنیت جامعه داشته باشند. خواهش من این است که با قید فوریت دستور افزایش حقوق این عزیزان را صادر فرمایید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: قانون رتبه بندی معلمان یکی از راهبردهای مهم مجلس در راستای تحقق سند تحول بنیادین بوده و برای بسترسازی تعلیم و تربیت و بهبود شرایط معلمان به تصویب رسیده است، مجلس شورای اسلامی در کنار فرهنگیان بوده و دولت نیز باید تمام بندهای این طرح تحولی را اجرایی کند تا شیرینی آن به کام معلمان عزیز بنشیند.

نماینده شوش همچنین خطاب به معاون اول رئیس جمهور نیز گفت: باید هر چه سریعتر با ابلاغ افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی به سردرگمی این قشر عزیز پایان داد.

*ضرورت تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

در ادامه علیرضا نظری نماینده خمین در تذکر شفاهی خود در خصوص تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: برخی از فرهنگیان دو سال است که پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش پیگیری نماید.

وی ادامه داد: وضعیت معیشت کارمندان قراردادی در بدنه دولت مناسب نیست، لازم است دولت نسبت به ساماندهی نیروهای قراردادی دولت و همچنین بسیاری از کارمندان شورای حل اختلاف، نیروهای خدماتی مدارس و آموزش و پرورش که به شدت از لحاظ حقوق و معیشت در مضیقه هستند.

*دولت در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان قانون‌گریزی می‌کند

بر اساس این گزارش، غلامعلی کوهساری نماینده آزادشهر در مجلس در تذکری گفت: پرداخت پول گندم به کشاورزان زحمتکش هنوز کامل نشده است، همچنین پول دانه‌های روغنی به ویژه کلزا و دانه روغنی کاملیا علیرغم گذشت بیش از ۷۰ روز انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از تذکر خود بیان کرد:دولت در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان قانون گریزی می‌کند. چرا این مصوبه مجلس که در اسفند ماه به تصویب رسیده است هنوز اجرایی نشده است.

نماینده رامیان و آزادشهر در ادامه خواستار تبدیل وضعیت نیروهای وزارت بهداشت به ویژه نیروهای طرحی و شرکتی، معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات، غیرانتفاعی، نهضتی و حل مشکل مربوط به بازنشستگان شد.

*افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت نیازمند بازنگری است

همچنین محمد وحیدی نماینده بجنورد نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: کارمندان دولت، حقوق بگیران کشوری و لشگری و بازنشستگان عائله های دولت و نظام هستند، آیا با توجه به تورم موجود افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها نیاز به بازنگری ندارد.

نماینده بجنورد در مجلس همچنین خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری و میراث فرهنگی مهم ترین اولویت توصیه شده توسط مقام معظم رهبری در توسعه استان خراسان شمالی بوده که نیازمند حضور و بررسی شما است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33672

ارسال نظر