رهبری با افزایش درجه کدام فرماندهان موافقت کرد؟

از آذرماه سال گذشته تا به امسال به مرور برخی از فرماندهان مانند سردار احمد دولتخواه معاون فناوری و اطلاعات فراجا ارتقا درجه گرفتند.

رهبری با افزایش درجه کدام فرماندهان موافقت کرد؟

بعد از تغییر ساختار در فرماندهی کل انتظامی کشور شاهد تغییراتی در درجه برخی از فرماندهان بودیم، البته بنایی برای تغییر درجه برخی از فرماندهان هم وجود ندارد.

آذرماه سال ۱۴۰۰ بود که خبر موافقت فرمانده کل قوا با تغییر ساختار ناجا اعلام شد و نیروی انتظامی به فرماندهی کل تغییر پیدا کرد.

بر مبنای طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛ پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شد.

همچنین دانشگاه علوم انتظامی امین به دو دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تربیت افسری و تربیت پلیس تقسیم شد.

معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری‌های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می‌شود، همچنین در این طرح تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقا محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقا سازمانی برخی رده‌های دیگر دیده شد.

با تغییر ساختار در انتظامی کل کشور توقع می‌رفت تا درجه‌های کارکنان این فرماندهی ارتقا پیدا کند؛ از آذرماه سال گذشته تا به امسال به مرور برخی از فرماندهان مانند سردار احمد دولتخواه معاون فناوری و اطلاعات فراجا ارتقا درجه گرفتند.

بعد از تغییر ساختار در فراجا و هم رده شدن فرمانده کل انتظامی کشور با فرماندهان ارتش و سپاه پیش بینی می‌شد تا درجه نظامی سردار اشتری هم به سرلشکری تغییر کند که البته این موضوع در حد پیش بینی باقی مانده و یک منبع آگاه به خبرنگار مهر اطلاع داد تا به این لحظه فرمانده کل قوا با تغییر درجه فرمانده فراجا موافقت نکرده است.

البته ناگفته نماند که قاعده اصلی ارتقا درجه در فراجا بعد از تغییر ساختار بر این بود که از درجه سرهنگ به بالا فقط با تغییر جایگاه این ترفیع انجام شود که در حال حاضر در برخی از پلیس‌های تخصصی این تغییرات انجام شده است.

بر این اساس ارتقا درجه براساس سنوات خدمتی هم فقط تا قبل از درجه سرهنگ تمامی امکان پذیر است و اعطای درجه سرلشکری هم فقط در اختیار فرمانده معظم کل قوا است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33563

ارسال نظر