واکنش رییسی به حواشی اخیر درباره حجاب /موضع تازه درباره مذاکرات

مذاکرات برای رفع تحریم‌ها را طرف غربی با مشکل مواجه کرد/ منطقی و عقلانی رفتار کنند، نتیجه دور از دسترس نیست

واکنش رییسی به حواشی اخیر درباره حجاب /موضع تازه درباره مذاکرات

رییس جمهور به موضوع حجاب و حواشی چند روز اخیر واکنش نشان داد

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در بیست‌وپنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

 با اشاره به بحث عفاف و حجاب گفت: اجرای قانون ملاک است و در این زمینه نباید بر اساس سلایق شخصی عمل کرد.

رئیسی دربخشی از سخنرانی خود، به تبیین عملکرد دولت در عرصه‌های مختلف در یک سال گذشته پرداخت و با اشاره به توفیقات بدست آمده در حوزه دیپلماسی، اذعان داشت: از ابتدای استقرار دولت اعلام کردیم که تقویت سیاست همسایگی، اصل مبنایی دولت در حوزه دیپلماسی است و در همین راستا گام برداشتیم. خوشبختانه این تغییر ریل راهبردی، سبب شد که تراز تجاری ایران با همسایگان مثبت شود و ارزش مبادلات به چندین برابر گذشته ارتقا یابد

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز از میز مذاکره کنار نرفت. این غربی‌ها بودند که در حین انجام مذاکرات با صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انژری اتمی در این مذاکرات بحران ایجاد کردند.

رئیسی با بیان اینکه به نتیجه رسیدن مذاکرات بیش از همه چیز نیازمند اراده طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: موضوع جمهوری اسلامی ایران منطقی و عقلانی است و بدیهی است طرف مقابل هم اگر منطقی و عقلانی رفتار کند، مذاکرات می‌تواند منتج به نتیجه شود.

رئیس جمهور امیدآفرینی در میان مردم را اولویت اصلی کشور خواند و گفت: امروز از هر زمان دیگری نسبت به آینده کشور امیدوارتریم و با اتکا به داشته‌های خود و همچنین به پشتوانه ملت و رهبری معظم انقلاب شرایط را به نفع مردم تغییر خواهیم داد.


 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32729

ارسال نظر