چه تعداد ایرانی‌ ساکن آمریکا است ؟ نقشه اسرائیل برای ایرانیان خارج نشین چیست؟

موساد و سیا به دنبال جذب ایرانیان دو تابعیتی هستند حتی این ایرانی‌ها نمی‌دانند که مورد سوء استفاده سرویس‌های جاسوسی قرار گرفته‌اند.

چه تعداد ایرانی‌ ساکن آمریکا است ؟ نقشه اسرائیل برای ایرانیان خارج نشین چیست؟

تعداد ایرانی‌های ساکن آمریکا | آمار ایرانی‌های خارج از کشور؛ چقدر ثروت ایرانیان خارج از کشور است؟

وزیر امور خارجه گفت: موساد و سیا به دنبال جذب ایرانیان دو تابعیتی هستند حتی این ایرانی‌ها نمی‌دانند که مورد سوء استفاده سرویس‌های جاسوسی قرار گرفته‌اند.

نمایندگان عضو فراکسیون ایرانیان خارج از کشور دوشنبه ۳ مرداد در وزارت خارجه میهمان وزیر امور خارجه بودند و مسائل ایرانیان خارج از کشور را پیگیری کردند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی رئیس این فراکسیون در ابتدای نشست، گزارشی از پیگیری های صورت گرفته ارائه کرد و گفت: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پس از سال‌ها برای اولین بار به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، همچنین اعضای فراکسیون چندین نوبت جلسه با وزارت خارجه داشتند همچنین نشست های داخلی در مجلس برگزار شد. متاسفانه از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: براساس برجام قرار بود منابع دلاری قابل توجهی وارد کشور شود که با بدعهدی آمریکا این مسئله محقق نشد از سوی دیگر ۲ هزار میلیارد دلار ثروت ایرانیان خارج از کشور است که با پویا کردن این بخش می توان به کشور کمک کرد، البته وزارت خارجه در این زمینه تلاش‌های خوبی داشته است.

در ادامه جلسه جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به بهبود روابط ایران با همسایگان از افزایش ۳۰۰ درصدی معاملات تجاری به تاجیکستان خبر داد.

همچنین علی جدی مطرح کرد: برای حضور ایرانیان خارج از کشور در پروژه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری سخت گیری‌هایی می‌شود، استعلام‌هایی گرفته می‌شود که در نهایت امکان همکاری را با ایرانیان خارج از کشور فراهم نمی‌کند از سوی دیگر پرداختی معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور بسیار ناچیز و ضعیف است که باید این امر ترمیم و دیپلماسی اقتصادی جدی تر دنبال شود.

حسن محمدیاری با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت دفاتر استانی وزارت خارجه بیان کرد: از کارگرهای غیر ایرانی در شهرهای مرزی استفاده می‌شود این در حالی است که ما با مشکل اشتغال زایی روبه رو هستیم.

آرا شاوردیان بیان کرد: بسیاری از دانشجویان خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور هستند اما متاسفانه تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و امتیاز حداقلی برای فعالیت در حوزه دانش بنیان‌ها برای آنها لحاظ می‌شود. متاسفانه رایزن‌های فرهنگی ایران در کشورهای دیگر ارتباط خوبی با سفارت، ایرانیان و دانشجویان ندارند.

مهدی اسماعیلی از حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز افغان در کشور خبر داد که باید وزارت آموزش و پرورش برای آموزش آنها برنامه ریزی کنند.

 

مجتبی رضاخواه با تاکید بر اینکه وزارت خارجه ارتباط خود را محدود به کمیسیون‌های مرتبط در مجلس نکند، اظهار داشت: فرزندان ایرانیان خارج از کشور دچار مشکل تهیه پاسپورت ایرانی هستند از این رو با لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور می‌توان این مسئله را حل کرد از سوی دیگر متاسفانه در آمریکا با وجود اینکه ۱.۵ میلیون ایرانی در آن زندگی می‌کند مدرسه ایرانی نداریم از این رو بهتر است مدارس آنلاین ایجاد کنیم و به ایرانیان هویت ببخشیم.

رسول فرخی میکال از علاقه دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت به کشور خبر داد و خواهان رسیدگی به حل مشکلات آن ها در این زمینه شد.

سید مرتضی حسینی تاکید کرد: اتباع ایرانی چه دیپلمات چه فرد عادی بی پناه ترین فرد خارج از کشور است.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این جلسه به اقدامات وزارت خارجه در حوزه ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری توجه به ایرانیان خارج از کشور و ایجاد مدرسه ایرانی در کشورهای دیگر تاکید خاص شد. در ماه‌های ابتدایی تشکیل دولت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بعد از ۸ سال و نیم به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد که در گذشته نشست های شورا به صورت پراکنده و بدون ریاست رئیس جمهور انجام می گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات این گروه از ایرانیان آسیب شناسی شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های ایرانیان خارج از کشور تهیه کارت ملی است که با راه حلی مقرر شد ۲۳ نمایندگی در شهرهای پر جمعیت کار اولیه را انجام دهد و ظرف مدت ۱۵ روز ثبت احوال در داخل کشور کارت ملی آنها را صادر و به صورت فیزیکی ارسال کند.امیرعبداللهیان با بیان اینکه برای ایرانیان خارج از کشور قانون جامع نداریم، گفت: در این قانون می‌توانیم مهم ترین مسئله این قشر از ایرانیان را در خصوص دو تابعیتی بودن حل کنیم.

وی تاکید کرد: موساد و سیا به دنبال جذب ایرانیان دو تابعیتی هستند، حتی این ایرانی ها نمی‌دانند که مورد سوءاستفاده سرویس های جاسوسی قرار گرفته اند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32671

ارسال نظر