آیا دولت از افزایش قیمت مواد غذایی اطلاع ندارد؟

مباهله حادثه عظیم برای تبیین حق در دوران سیاه سلطه شرک، ظلم و تعدی بود، مباهله یعنی ایجاد حائل و مرزبندی با هر چه تباهی است،

آیا دولت از افزایش قیمت مواد غذایی اطلاع ندارد؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان قیمت‌ خوراکی‌ها از دولت خواست در این مورد راهکاری ارائه دهد.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مباهله حادثه عظیم برای تبیین حق در دوران سیاه سلطه شرک، ظلم و تعدی بود، مباهله یعنی ایجاد حائل و مرزبندی با هر چه تباهی است، مباهله دفاع مستدل، منطقی و قاطع از حقیقت است، مباهله یعنی در مسیر حق از قلت عدد نترسیدن. مباهله فدا نمودن اخص نزدیکان و ایثار اقرب کسان برای پیشبرد اهداف الهی است، کسانی که با دشمن مرزبندی نمی‌کنند یا به جای دفاع منطقی از یک حقیقت از روش‌های احساسی یا غیر قابل دفاع بهره می‌برند، افراد ترسویی که با هیاهوی دشمن دستار سفید بالای سر می‌چرخانند، بدون شک از فرهنگ مباهله فاصله دارند.

وی افزود: ویژه خوارانی که به جای فداکاری دنبال بهره ‌مندی خاص هستند حتما باید در خود اندیشه کنند چرا از این فرهنگ فاصله گرفته‌اند. باز کردن اتوبان ویژه برای آقازادگانی که جز بی ‌عرضگی هنر دیگری ندارند کجا و ندای ملکوتی ابنائنا و ابنائکم کجا؟

این عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌ های مباهله و غدیر عدم پهلودهی به حمله‌کنندگان به کیان اسلام است، کسانی که به دشمن پهلو می‌دهند کجا و پیام مباهله کجا؟ دوستان، ایجاد هر گونه اختلاف در صفوف به هم فشرده مردم اگر پهلودهی به دشمن نیست پس چیست؟ افرادی که به آن طرف پیام ذلت دادند که با تحریم به مردم فشار بیاورید تا حاکمیت تسلیم شود، آنان که تمام قد در خدمت اربابان سخنان آنان را واگویه می‌کنند، آنان که به جای ارائه راه‌ حل جز حرافی هنر دیگری ندارند، آنها که سالیان سال ادعا می‌ کردند ما ژنرال داریم و این چاه ویل را برای کشور حفر کردند، آنان که آتشفشان نقدینگی سرسام ‌آور و در نتیجه تورم بی ‌نظیر را به جان کشور انداختند، همان‌ ها که کشور را با ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و فقط ۵۰۰ هزار میلیارد بدهی اوراق و نقدینگی ۴۵۰۰ میلیارد تومانی تحویل دادند، همان‌ ها که قیمت مسکن را ۷ برابر کردند و مردم کوچه و بازار را به خاک سیاه نشاندند و به جای عذرخواهی اینک از ملت طلبکار هستند باید در روش‌ های خود تجدید نظر کنند.

سلیمی گفت: امروز قدرت پهپادی موشکی جمهوری اسلامی تضمین ‌کننده امنیت کشور است، ای کاش برخی بیدار می‌ شدند و می‌ فهمیدند که امروز روز موشک است نه فقط گفت و گو. هرچند جراحی اقتصادی دولت موجب شد منابع ملت در جیب عده ای خاص واریز نشود، اما واقعیت آن است که در نحوه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که امید است به زودی مرتفع گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از افراد مستحق یارانه جزء دهک ۱۰ به شمار آمدند که دولت باید تجدید نظر کند. افزایش قیمت ‌ها مخصوصا در بخش خوراکی موجب رنج مردم شده است، دولت هر چه سریع تر تدبیر کند. واقعا برخی اقلام غذایی از سفره برخی مردم برداشته شده و صف مرغ، شیر، لبنیات و تخم مرغ حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و این زنگ خطر سلامت را به صدا در آورده است، افزایش قیمت دارو مساله‌ ای نیست که از کنار آن به راحتی عبور کرد، وزارت بهداشت هر چه سریع تر اقدام کند.

نماینده مردم محلات در مجلس یازدهم، یادآور شد: از سفر ریاست جمهور به استان مرکزی تشکر می‌کنم، آقای رئیس جمهور، اجرایی شدن مصوبات بسیار مهم است، چراغ امید مردم را برافروخته نگاه دارید، حقابه مردم از سد کوچری به رغم تاکیدات مکرر به وزیر هنوز اجرایی نشده است، آقای وزیر نوشدارو پس از مرگ سهراب اتفاق نیفتد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رتبه ‌بندی معلمان قانون است، دولت باید این قانون را اجرا کند. متاسفانه تاخیر در اجرایی کردن یا تدوین آئین‌نامه به نحوی که مغایر با قانون باشد به هیچ ‌وجه پذیرفته شده نیست.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: مسکن ملی در برخی نقاط هنوز در حد حرف باقی مانده است، متاسفانه تضمین لازم برای وام مسکن روستایی توسط معاونت رئیس جمهور انجام نشد، آقای میرکاظمی اقدام کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32336

ارسال نظر