نیروهای آموزش و پرورش و معلمان تبدیل وضعیت شوند | چرا رتبه‌بندی معلمان اجرایی نمی‌شود؟

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان شد.

نیروهای آموزش و پرورش و معلمان تبدیل وضعیت شوند | چرا رتبه‌بندی معلمان اجرایی نمی‌شود؟

محمدعلی محسنی بندپی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: با توجه به تغییر چهره بیماری ها و شیوع بیماری های عضلانی- اسکلتی، وقوع بالای تصادفات، افزایش بیماری های قلبی و عروقی، افزایش سکته های مغزی، سبک جدید زندگی و حضور گسترده تکنولوژی در زندگی مردم، بی حرکتی مفرط در افراد جامعه و مهم تر از همه پدیده مهم سالمندی به گونه ای که در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند از این رو لزوم توجه بیش از پیش به رشته های توانبخشی به خصوص فیزیوتراپی ضروری است.

وی در ادامه اظهار کرد: در بند اول سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی مورد تاکید معظم له بوده است که متاسفانه بخش توانبخشی بدون متولی در وزارت بهداشت مغفول مانده است. به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تذکر می دهم که پیرو درخواست قبلی بنده جایگاه توانبخشی در وزارتخانه را به سطح معاونت ارتقا دهد و همچنین نظام آموزشی سنتی این رشته ها و رشته های توانبخشی را به هم بریزد و به سمت دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی که از سال ۱۹۹۲ در کشورهای توسعه یافته برای تقویت نظام سلامت اجرا شده است، اجرایی کند.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چرا رتبه بندی معلمان همچنان در پیچ و خم بروکراسی اداری قرار دارد؟ چرا با وجود تذکرات نمایندگان اجرایی نمی شود و چرا سازمان دهی و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی آموزش و پرورش از جمله خرید خدمتی تا پیمانی، قراردادی، حق التدریسی، نهضتی و سایرین اجرایی نمی شود و ساماندهی صورت نمی گیرد؟ از وزیر انتظار می رود با قید فوریت به موضوع پرداخته و نگرانی معلمان که رکن اصلی توسعه کشور هستند را مرتفع کند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32295

ارسال نظر