جدیدترین خبر درباره وضعیت بیماری پوتین

دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا و ایالات‌متحده شایعات مطروحه در رسانه‌های غربی درخصوص بیماری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تکذیب کردند.

جدیدترین خبر درباره وضعیت بیماری پوتین

 دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس شایعات منتشرشده در برخی رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور ۶۹ ساله روسیه به بیماری مبتلاست را رد کردند.

 

پوتین هنگام سخنرانی در مسکو روز چهارشنبه سرفه کرد تا رسانه‌های غربی شایعات پیشتر مطرح‌شده درباره سلامت او را پررنگ‌تر مطرح کنند.

این شایعات بعد از آنکه یکی از ملاقات‌های او در همان روز لغو شد رنگ و بوی جدی‌تری به خودش گرفت. ماه گذشته هنگامی که ویدئویی پخش شد که در آن ظاهراً پوتین لبه یک میز را گرفته بود کاربران فضای مجازی اطمینان یافتند که او وضعیت سلامتی مناسبی ندارد. 

ویلیام برنز، رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز چهارشنبه در نشست امنیتی آسپن که در کلرادو برگزار می‌شود گفت: "شایعات زیادی درباره سلامت رئیس‌جمهور پوتین مطرح شده. تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم، ایشان کاملاً سالم است."

ریچارد مور، رئیس سرویس جاسوسی خارجی انگلیس هم روز پنجشنبه گفت که با این ارزیابی رئیس سیا موافق است. او گفت: "هیچ شواهدی مبنی بر اینکه پوتین به بیماری جدی مبتلا است وجود ندارد."

البته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین قبل‌تر از آن این شایعات را رد کرده و گفته بود که اینها چیزی جز اخبار جعلی نیستند. او گفت که وضعیت سلامتی پوتین خوب است و "متخصصان خبرسازی" در اوکراین، آمریکا و انگلیس را مقصر انتشار شایعات درباره سلامت رئیس‌جمهور روسیه دانست.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31952

ارسال نظر