| تجلیل احمدی نژاد از کوروش | متاسفانه جایگاه امروز ملت ایران در حد و اندازه یک ملت بزرگ نیست

تاکید بر گذشته و عظمت تاریخی ملت ایران از آن جهت است که امروز جایگاه ملت در مقایسه با شایستگی ها و توانمندی ها و انتظارات ملل گوناگون، در حد و اندازه های بی بدیل یک ملت بزرگ و هوشمند نیست و به بیان دیگر جایگاه و شرایط امروز کشور ما از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در ابعاد داخلی و بین المللی و به لحاظ شاخص های شناخته شده جهانی، به هیچ وجه در حد و اندازه شأن و توانایی و استحقاق مورد انتظار ملت نمی باشد.

| تجلیل احمدی نژاد از کوروش | متاسفانه جایگاه امروز ملت ایران در حد و اندازه یک ملت بزرگ  نیست

محمود احمدی نژاد ضمن تاکید بر اهمیت مطالعه تاریخ گفت: تاکید بر گذشته و عظمت تاریخی ملت ایران از آن جهت است که امروز جایگاه ملت در مقایسه با شایستگی ها و توانمندی ها و انتظارات ملل گوناگون، در حد و اندازه های بی بدیل یک ملت بزرگ و هوشمند نیست و به بیان دیگر جایگاه و شرایط امروز کشور ما از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در ابعاد داخلی و بین المللی و به لحاظ شاخص های شناخته شده جهانی، به هیچ وجه در حد و اندازه شأن و توانایی و استحقاق مورد انتظار ملت نمی باشد.

به گزارش دولت بهار، احمدی نژاد در اجتماع مردم شهر سلطانیه که در گنبد تاریخی سلطانیه برگزار شد طی سخنانی با تبریک عید سعید غدیر، به بیان مناقب مولای متقیان امام علی علیه السلام به عنوان نماد حریت و آزادگی انسان پرداخت و گفت: آن حضرت در اوج قدرت، کوچکترین مطلبی را حتی بر ضعیف ترین انسانها تحمیل نکرد، گرچه برخی یارانش مغلوب خدعه و نیرنگ دشمنانش شدند، اما هرگز خدعه را به رسمیت نشناخت و حتی حاضر نشد دانه ای را از دهان موری به ظلم بگیرد، حاکمیت در نزد او هیچ اصالتی نداشت و کل حکومت را از کفش پاره و آب بینی بز مریض هم بی ارزش تر می دانست.

وی در همین زمینه تصریح کرد که امام علی (ع) در کمتر از ۵ سال مدیریت جامعه، علاوه بر توسعه علم و آگاهی، همگان را از آب آشامیدنی سالم، نان گندم و مسکن مناسب بهره مند ساخت. او همواره در دسترس مردم بود و برای بقای حکومت، از کوچکترین ارزش های انسانی عدول نکرد، رابطه اش با مردم چنان بود که هیچ فردی برای بیان نظراتش یا انتقاد از او، هراس به خود راه نمی داد تا آنجا که برخی از حدود انصاف و ادب هم فاصله گرفتند اما هرگز با روی تلخ، تندی یا منع او مواجه نشدند.

وی با تشریح خصوصیات مدعیان آقایی بر جهان گفت: آنها کسانی هستند که در دوران عظمت ایرانیان و صدور منشور کوروش کبیر در لغو برده داری و تکریم ارزش های متعالی انسانی، ده ها میلیون انسان بی گناه را از آفریقا ربودند و به برده داری گرفتند و برای تفریح و سرگرمی، در استادیوم هایشان بردگان مظلوم را طعمه حیوانات درنده می کردند و از دریده شدن آنها لذت می بردند. آنها کسانی هستند که فقط در دو جنگی که به راه انداختند، ۷۰ میلیون نفر کشته شدند و همین امروز انبارهایشان پر از سلاح های کشتار جمعی است و هرکجا جنگ و درگیری است، نقش محوری با آنان است.

وی با بیان ویژگی های ممتاز ایرانیان در طول تاریخ افزود: کمال جویی، عدالت طلبی و آزادی خواهی، همواره در صدر ارزش ها و مطالبات تاریخی ملت ایران قرار داشته و فلسفه و دانش ایرانیان نیز در خدمت تعالی جامعه بشری و زندگی شرافتمندانه و رفاه و آسایش همگان بوده است. ملت ایران همیشه خوبی ها را برای همگان خواسته و علم و فناوری خود را که قرنها در آن سرآمد بوده، به رایگان در اختیار دیگران قرار داده و هیچگاه مهاجم نبوده و به سرزمین و داشته های دیگران چشم طمع نداشته است.

احمدی نژاد ضمن تاکید بر اهمیت مطالعه تاریخ گفت: تاکید بر گذشته و عظمت تاریخی ملت ایران از آن جهت است که امروز جایگاه ملت در مقایسه با شایستگی ها و توانمندی ها و انتظارات ملل گوناگون، در حد و اندازه های بی بدیل یک ملت بزرگ و هوشمند نیست و به بیان دیگر جایگاه و شرایط امروز کشور ما از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در ابعاد داخلی و بین المللی و به لحاظ شاخص های شناخته شده جهانی، به هیچ وجه در حد و اندازه شأن و توانایی و استحقاق مورد انتظار ملت نمی باشد.

خلاصه سخنان مهم احمدی نژاد در گنبد سلطانیه استان زنجان به شرح زیر است:

 

 

ــ پیامبر مظهر عدالت را به جهان معرفی کرد چراکه بدون عدالت، رسالت او معنا و تداومی نداشت.

ــ امام علی علیه السلام نماد حریت و آزادی انسانها و پاسدار حقیقی آن بوده است.

ــ حاکمیت در نزد او هیچ اصالتی نداشته است.

ــ کل حکومت را از کفش پاره و آب بینی بز مریض بی ارزش تر می دانست مگر اینکه حقی را احقاق یا عدالتی را برپا کند.

ــ حاضر نشد برای بقای حکومت، از کوچکترین ارزش های انسانی عدول کند و یا امری را بر دیگران تحمیل نماید.

ــ رابطه اش با مردم چنان بود که هیچ فردی در انتقاد از او و یا بیان نظراتش در برابر او هراس به خود راه نمی داد تا جاییکه برخی از مرز انصاف و ادب هم خارج می شدند لیکن هرگز با روی تلخ یا منع و یا تندی مواجه نمی گردیدند.

ــ او همواره در دسترس مردم و وجودش برای همه موجب برکت بود.

ــ در کمتر از ۵ سال مدیریت جامعه، علاوه بر توسعه علم و آگاهی، همگان را از آب آشامیدنی سالم، نان گندم و مسکن مناسب بهره مند ساخت.

ــ گنبد سلطانیه نشان شاخصی از ویژگی های فرهنگی و تمدنی ملت ایران است.

ـــ ما هرگز نمی خواهیم به گذشته برگردیم ولی بدون گذشته، آینده ای هم وجود ندارد.

ــ ایرانیان در طول ۷ هزار سال تاریخ پرافتخار خود همواره متمدن، صلح جو و دارای زندگی جمعی بوده اند.

ــ ایران همواره مهد تمدن و فرهنگ و سرزمین دانشمندان، نخبگان، هنرمندان و فناوران بوده است.

ــ افتخار می کنیم که پیامبر بزرگ، حضرت ابراهیم خلیل، پدر توحید از یک قوم ایرانی، اصیل و کُرد و حضرت زرتشت، آن پیامبر بزرگ الهی نیز ایرانی و آذری است.

ــ ملت ایران همیشه خوبی ها را برای همگان خواسته است، از جمله علم و فناوری که قرنها در آن سرآمد بوده، به رایگان در اختیار دیگران قرار داده است.

ــ ملت ایران هیچگاه مهاجم نبوده و هرگز به سرزمین و داشته های دیگران چشم طمع نداشته است.

ــ البته مهاجمان و اشغالگران را نیز با پشیمانی و سرافکندگی مواجه ساخته است.

ــ ۲۵۰۰ سال قبل کوروش کبیر، آن نماد جاودانه فرهنگ، اندیشه و مدیریت ایرانی، فرمان لغو برده داری و آزادی اندیشه و عقیده، ممنوعیت تحمیل و بهره کشی را در سرزمین بابل و ماوراء آن اعلام کرده است.

ــ  در ایران بزرگ همیشه اقوام و طوایف با حفظ آداب و رسوم و اندیشه و مرام خود، در یک همبستگی بسیار گسترده، زیبا، هم افزا و انسانی با هم زندگی کرده اند، یار و یاور یکدیگر بوده اند و پرچم عزت ایران را در اهتزاز نگاه داشته اند.

ــ ایران همیشه مظهر همزیستی، برادری، احترام و مشارکت بوده است.

ــ در فرهنگ ایرانی، جنگ همیشه مذموم و زشت شمرده شده است مگر در دفاع برابر هجوم بیگانه، آن هم با رعایت اصول انسانی و در حداقل ضرورت.

ــ ایرانیان در دوران پرافتخار پارت ها یا اشکانیان، پیشقراولان دموکراسی و مشارکت عموم مردم، طوایف و اقشار در اداره جامعه بوده اند.

ــ این ها تصویر حقیقی ملت ایران است.

ــ این ها را می گویم که کسانی در داخل یا خارج، با کلام و یا رفتارشان تصویر دیگری از ملت ایران ارائه نکنند.

ــ قبلا گفته ام، باز هم تکرار می کنم؛ بسیاری از ادعاها درباره گذشته ایران که تلاش دارد چهره ایرانیان را مخدوش کند و یا اصرار برخی برای فراموشی بخش مهمی از تاریخ پرافتخار ایران با چند هدف انجام می شود.

ـ خیال نکنیم به طور اتفاقی یک عده می گویند این تاریخ وجود ندارد یا انگ هایی به ملت ایران می زنند که هیچ سند تاریخی پشت آن نیست.

ــ سه هدف دنبال می شود:۱- مخدوش کردن هویت ایرانی در نتیجه تحمیل سرگشتگی به نسل ها و فروماندن ملت از بازیابی خویش و درماندن از مسیر پیشرفت و تعالی.۲- توجیه حمله ها و اشغال های ایران در گذشته و احتمالا زمینه سازی برای اجرای نقشه های شیطانی در آینده.۳- محروم کردن جامعه بشری از سرمایه عظیم انسانی و مدیریتی این سرزمین و فرهنگ و تمدن و استعدادهای ایران و تداوم سلطه بی رقیب سرمایه داری.

ــ عمده این تلاش ها توسط سه گروه انجام می شود: ۱- دشمنان تاریخی ملت ایران که امروز بخش محوری نظام سرمایه داری سلطه گر را تشکیل می دهند.ــ آن کسانیکه ۱۴۰۰ سال پیش بهانه کردند و حمله کردند و ایران را تصرف کردند و تمام داشته های ایرانیان را نابود کردند، حتما باید بگویند ایرانی ها آتش پرست و چه و چه بودند! ملتی که در طول تاریخ همواره موحد بوده است ولی انگ آتش پرستی می زنند تا آن حمله توجیه شود! به ملت ایران انگ تجاوزگری می‌زنند تا اشغالگری ها توجیه شود! ۲- برخی افراد که نان ملت ایران را می خورند ولی نمک نشناسند و به تعهدات خود به میهن پایبند نیستند. ۳- برخی افراد بی اطلاع که تصور می کنند از این طریق به نام و نان و نوایی می رسند.

ــ تصریح می کنم که هیچ شرایط سیاسی پایدار نیست، امواج می آیند و می روند ولی رودخانه خروشان و زلال ملت ایران پابرجا و استوار در حرکت است و از پیچ و خم ها عبور خواهد کرد و همراه با اقیانوس بیکران سایر ملت ها، آینده درخشان بشری را رقم خواهد زد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31477

ارسال نظر