علی شمخانی به تهران بازگشت

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که در چارچوب سفرهای برنامه ریزی شده به کشورهای منطقه قفقاز جنوبی با دعوت رسمی رامیل اسوب اف دبیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان صبح امروز به باکو سفر کرده بود بعدازظهر همین روز (جمعه) به تهران بازگشت.

علی شمخانی به تهران بازگشت

شمخانی در این سفر علاوه بر دیدار و گفتگو با همتای آذربایجانی خود با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر و رئیس آذربایجانی کمیسیون اقتصادی دو کشور، حکمت حاجی اف دستیار ویژه رییس جمهور در امور سیاست خارجی و علی نقی یف رئیس سرویس امنیت جمهوری آذربایجان نیز ملاقات و رایزنی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین در ملاقات خصوصی ۲ ساعته با رئیس جمهور آذربایجان راهکارهای توسعه روابط دو جانبه و رفع برخی موانع موجود در مسیر همکاری های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 در جریان سفر چند ساعته دریابان شمخانی به جمهوری آذربایجان طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل سیاسی؛ امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، راه های گسترش روابط دو کشور و همچنین همکاریهای دو و چند جانبه در موضوعات امنیتی را بررسی کردند.

بررسی نحوه پیشرفت پروژه های مشترک تجاری، نفتی، ترانزیتی و انرژی از جمله موضوعات مورد گفتگوی شمخانی با مقامات آذری بود که در این چارچوب توافقات راهگشایی برای رفع موانع موجود و سرعت دادن به طرح‌های جاری اتخاذ شد.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30790

ارسال نظر