پرتاب چند موشک توسط کره شمالی

بنا به اعلام ارتش کره جنوبی، کره شمالی چند پرتاب موشکی جدید را انجام داده است.

پرتاب چند موشک توسط کره شمالی

یونهاب به استناد گزارش ارتش کره جنوبی نوشت که ارتش سئول ردی از پرتاب های فرضی را شناسایی کرده که انتظار می رود پرتاب توپخانه ای باشد. در گزارش ارتش کره جنوبی آمده است، پرتاب های مذکور در فاصله زمانی ساعت ۹ و ۲۱ دقیقه تا ۹ و ۳۷ دقیقه به وقت گرینویچ صورت گرفته است.

در بیانیه ارتش کره جنوبی با اشاره به همکاری نزدیک با همکاری برای مقابله با اقدامات کره شمالی آمده است: همزمان با تقویت سطح نظارت و هوشیاری ارتش ما، آمریکا و کره جنوبی به همکاری نزدیک با یکدیگر می پردازند و آمادگی کامل خود را حفظ می کنند.

ارتش کره جنوبی، بدون ارائه مستنداتی در ادامه مدعی شد که پیونگ یانگ احتمالاً چند پرتاب موشک دیگر را نیز امروز انجام داده است.

بنا به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش کره جنوبی جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است.

پیش از این «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های بین‌المللی به منظور توقف کره شمالی برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی را یک «شکست جمعی بزرگ» توصیف کرد و هشدار داد پیونگ‌یانگ هم‌اکنون «زرادخانه اتمی چشمگیری» در اختیار دارد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بارها گفته است که به دلیل عدم اتخاذ گام‌های متقابل از سوی ایالات متحده در جریان مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، دیگر به این تعلیق ملزم نیست و پیونگ یانگ آزمایش موشک‌های مختلف را در سال جاری از سر گرفته است. از ابتدای سال میلادی جاری، پیونگ یانگ حداقل ۱۸ آزمایش موشکی انجام داده است.

 

منبع: تابناک

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30051

ارسال نظر