حزب الله: اسرائیل از جنگ می ترسد

معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان در سخنانی آمریکا را مسبب بحران‌های مختلف کشورش دانست و تاکید کرد که ملت لبنان برای خروج از بحران باید از چنگال واشنگتن آزاد شوند.

حزب الله: اسرائیل از جنگ می ترسد

 شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان در سخنانی در جریان خطبه نماز جمعه اظهار کرد: عید واقعی لبنانی‌ها زمانی است که بر بحران‌های نشأت گرفته از محاصره کشور توسط آمریکا غلبه کنند، زیرا دلیل مشکلاتی که لبنانی‌ها به ویژه در زمینه برق از آن رنج می‌برند، آمریکاست که مانع واردات گاز مصر و برق اردن می‌شود و راه‌حل‌ها را مختل می‌کند. آمریکا همچنین پیشنهادهایی را که برای تولید برق از سوی برخی کشورهای دوست مانند چین، روسیه، ایران و دیگر کشورها به لبنان ارائه می‌شود، وتو می‌کند.

وی افزود: اگر مقامات لبنان از جرأت و شجاعت کافی برخوردار بودند اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی مذکور دور از دسترس نبود، اما مشکل این است که مقامات لبنان از آمریکا می‌ترسند و و گوش به فرمان حرف‌های دوروتی شیا، سفیر آمریکا هستند و جرات اعتراض، اقدام و موضع گیری آزاد را ندارند. چنین افرادی از توانایی ساختن میهن برخوردار نیستند و ناتوان‌تر از آن هستند که بحران‌های کشور را حل و فصل کرده و مشکلات برق و آب و دیگر مشکلات را برطرف کنند.

دعموش تاکید کرد: امروز اگر لبنانی‌ها می‌خواهند از تونل بحران‌ها خارج شوند، باید از چنگ آمریکا رها شوند و به وعده‌های دروغین آمریکا دل نبندند، چراکه واشنگتن نمی‌خواهد لبنان کشوری قدرتمند باشد و برای حفاظت از منابع گاز و نفت خود به عناصر قدرت خود متکی باشد. آمریکا می‌خواهد لبنان در همه سطوح کشوری ضعیف و ناتوان باشد تا اسرائیل بتواند به طمع‌ورزی‌هایش نسبت به منابع، گاز و نفت آن ادامه دهد و این درحالی است که حزب‌الله تلاش می‌کند تا لبنان در مقابله با تهدیدها و جاه طلبی‌های صهیونیستی قوی و مستحکم بماند.

وی ادامه داد: حزب‌الله با برخورداری از عناصر قدرت موفق شد که معادله بازدارندگی را در مقابل دشمن اسرائیلی ثابت کند. تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان، ناشی از نگرانی و ترس این رژیم از جنگ است، اسرائیل می‌ترسد و تصمیمی برای جنگ ندارد؛ چراکه این رژیم شاید از نحوه آغاز جنگ مطلع باشد اما نمی داند که این جنگ چگونه پایان خواهد یافت و چه نتایجی را به همراه خواهد داشت.

این مقام حزب‌الله گفت: مقاومت یک عنصر واقعی قدرت برای لبنان است که می‌تواند برای دستیابی به حق و حقوق و منابع نفتی خود به آن تکیه کند و هرگونه زیر سوال بردن عملکرد مقاومت، تضعیف موقعیت لبنان و عناصر قدرت آن است.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29831

ارسال نظر