احمدی نژاد با طرح «مدیریت ایرانی» برمی گردد | ساماندهی 5 هزار نفر نیرو برای همکاری با رئیس سابق

حمود احمدی نژاد گفت که تمام تجربیات دوران ریاست جمهوری اش و پس از ان را در قالب مدلی با عنوان «مدیریت ایرانی » آماده کرده است . قرار است این برنامه بصورت یک کتاب بزودی منتشر شود.

 احمدی نژاد با طرح «مدیریت ایرانی» برمی گردد  | ساماندهی 5 هزار نفر نیرو برای همکاری با رئیس سابق

عرشه آنلاین : محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق که این روزها در حیاط منزلش با گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی دیدار و گفت وگو می کند و گهگاهی هم سفر استانی می رود  از برنامه و طرح جدیدی برای اداره کشور رونمایی کرد.

نام طرح و ایده جدید او «مدیریت ایرانی» است و قرار است بزودی ارایه شود . او تصمیم دارد با این برنامه حضور جدی تر در کشور داشته باشد.

به گزارش عرشه آنلاین ، او گفت که تمام تجربیات دوران ریاست جمهوری اش و پس از ان را در قالب مدلی با عنوان «مدیریت ایرانی » آماده کرده است . قرار است این برنامه بصورت یک کتاب بزودی منتشر شود.

او چند روز پیش نیز نشستی نیز با همین عنوان در حیاط خانه خود برگزار کرد . به تفصیل دراین بار صحبت کرد .

آمادگی ۵ هزار نفر برای اجرای مدیریت ایرانی 

او برای اجرای برنامه و مدل مدیریتی خود به 5 هزار نفر نیروی مسلط به این برنامه  اعلام نیاز کرد تا به گفته او بتوان کشور را اصلاح کرد.احمدی نژاد دراین باره گفت: حداقل ۵ هزار نفر باید بر مبانی و روش های این مدیریت مسلط باشند

«معتقد هستم علاوه بر اینکه همه مردم باید اصول آن را داشته باشند تا بتواند اجرا شود، ما حداقل ۵ هزار نفر در کشور می خواهیم که بر مبانی و روش های این مدیریت مسلط باشند که بشود اصلاح کرد والّا کار سخت است. بسیاری از کارگزاران کشور واقعا نمی دانند چکار می خواهند بکنند! کجا می خواهند بروند! چه کاری الان باید انجام بشود!»

مدیریت ایرانی چیست؟

اما مدیریت ایرانی چیست ؟ و چرا احمدی نژاد نان آنرا مدیریت ایرانی گذاشته است.محمود احمدی نژاد منظور خود را از مدیریت ایرانی اینگونه بیان می کند:«چرا اسمش را مدیریت ایرانی گذاشتیم؟دوران مدیریت به این معنا که یک عده باید حاکم بر مردم باشند و مردم هم محکوم باشند، تمام شده است. اما بالاخره باید یک اسمی روی آن می گذاشتیم. من ابا دارم از اینکه اسمش را حکمرانی، حکومت داری یا فرمانروایی بگذاریم! همه اینها به اصالت قدرت و تحقیر انسان ها برمی گردد. درست در نقطه مقابل دیدگاه ماست که تک تک انسان ها مهم هستند، تک تک انسان ها مالک هستند و باید فعالیت، نظارت و مشارکت کنند و احساس خودی داشته باشند. اما بالاخره اسمش را مدیریت گذاشتیم که یک مقدار آن را تلطیف کرد. اما چرا « ایرانی» گذاشتیم؟ این مدیریت ایرانی یعنی مربوط به یک جغرافیاست؟ ایران کجاست؟ ایران جغرافیا نیست. ایران هیچگاه در طول تاریخ، صرفا یک جغرافیا نبوده است. ایران یک فرهنگ است، یک فرهنگ انسانی است.فرهنگ چندهزار ساله است. اصلا نه نژادی، نه جغرافیایی و نه حتی دینی به معنای دین عرفی است. ایران نه مال دین زرتشت است، نه مال دین اسلام است، انسانی است. در نتیجه گفتیم مدیریت ایرانی. این ایرانی به همان جنبه انسانی ــ فرهنگی برمی گردد یعنی نوع نگاه ملت ایران به انسان، جامعه و مناسبات انسانی.

برنامه احمدی نژاد جهانی است!

هر برنامه ای را که ما می خواهیم ارائه بدهیم، باید در کل جهان قابل دفاع باشد. برنامه نقطه ای و محلی جواب نمی دهد. همه جای دنیا باید بتوانیم از برنامه خود دفاع کنیم. بر همین اساس، بحث مدیریت ایرانی، چند سال گفتگو، تحقیق و چکش کاری شد. نه اینکه کامل باشد، خیر، نیازمند اصلاح و تکمیل است. اما فعلا یک بحث قابل قبول و قابل ارائه است. بسیار ریشه ای به مشکلات پرداخته است. ریشه مشکلات کجاست؟ کجاها را باید دستکاری کرد؟ بخش های گوناگون دارد. البته فعلا بخش اول است، بخش دوم و سوم همین طور دارد مباحثه می شود و بعدا ارائه خواهد ش

به نظر می رسد محمود احمدی نژاد تلاش دارد در صحنه سیاسی کشور نقش جدی تر و با برنامه تری داشته باشد .باید منتظر بود گام بعدی او چیست؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28020

  • اتنمار

    درود بر احمدی نژادی ک دسته دزدها را زد و خودش بواسطه این شجاعت وبی پروایی اش ک یک تنه جلو خائنان و دزدان قد علم کرد..دلیله سقوط و پارکینگ نشینی احمدی همان خائنان به ملت هستند..بعداز سالها میبینیم اعتبار احمدی سقوط ک نکرد بیشتر شد و رسوایه عالم همانها ک احمدی را پارکینگ نشین کردند..

ارسال نظر