پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

به دنبال شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در گام نخست به انحلال خود رای داد

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

به دنبال شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در گام نخست به انحلال خود رای داد تا مقدمه برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم در ماه اکتبر آینده برای پنجمین بار طی چهار سال گذشته فراهم شود.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از رویترز، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در گام اولیه برای برگزاری انتخابات زودهنگام، امروز چهارشنبه در اولین مرحله به انحلال خود رأی داد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نمایندگان صهیونیست با ۱۱۰ رأی مثبت به انحلال کنست رای داده‌اند.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد که اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی به انحلال آن به عنوان نخستین گام در برگزاری انتخابات زودهنگام، رای دادند.

انحلال کنست به دنبال شکست کابینه ائتلافی بنت در تمدید قانون آپارتاید و تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک‌نشینان صهیونیست و تصمیم «نیر اورباخ» (از حزب یمینا) برای خروج از ائتلاف حاکم، صورت گرفت.

پیش‌تر «نفتالی بنت» نخست وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست در روزهای آینده توافق کرده بودند.

پس از توافق لاپید و بنت بر سر ارائه لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را به شکست متهم کرد و متعهد شد که دوباره قدرت را به دست بگیرد.

نتانیاهو گفت که این کابینه در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی به شدت شکست خورد و من در راستای تشکیل کابینه‌ای گسترده تلاش خواهم کرد.

نتانیاهو این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که کابینه‌ خود او در ژوئن ۲۰۲۱ پس از بحران سیاسی که به برگزاری چهار انتخابات در کمتر از دو سال ختم شد، پایان حاکمیت ۱۲ ساله خود را رقم زد.

با توجه به انحلال کنست و بر اساس توافق قبلی بنت و لاپید برای تشکیل کابینه مشترک، اکنون یائیر لاپید به صورت تناوبی جایگزین بنت می‌شود و سمت نخست‌وزیری را تا برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در ۲۵ اکتبر (۳ آبان ماه ۱۴۰۱)، در دست می‌گیرد.

منبع: برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27322

ارسال نظر