بایدن خواهان ادامه فشار بر ایران است

یک شبکه خبری آمریکایی روز سه شنبه گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان کلیدی ایالات متحده در خاورمیانه قرار دارد تا طرحی قابل اجرا برای محدود کردن ایران ارائه دهد.

بایدن خواهان ادامه فشار بر ایران است

یک شبکه خبری آمریکایی روز سه شنبه گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان کلیدی ایالات متحده در خاورمیانه قرار دارد تا طرحی قابل اجرا برای محدود کردن ایران ارائه دهد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و برادر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان اوایل ماه جاری در سفر به واشنگتن به مقامات ارشد امنیت ملی بایدن گفت که خوشحال است که روابط آمریکاو عربستان به مسیر خود باز می‌گردد.

اما معاون وزیر دفاع سعودی ابراز نگرانی کرده که ایالات متحده هنوز یک راهبرد جامع برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، زرادخانه موشک‌های بالستیک و حمایت از گروه‌های شبه نظامی منطقه‌ای بیان نکرده است. مقامات منطقه‌ای گفتند دولت بایدن هنوز به متحدان خود از جمله عربستان سعودی نگفته است که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، طرح دوم احتمالی چه خواهد بود.

یک مقام ارشد دولت با اشاره به تصمیم اخیر ایران برای از بین بردن برخی از دوربین‌های نظارت هسته‌ای و عملیات مخفیانه (رژیم) اسرائیل در داخل ایران، گفت: «وضعیت با ایران بسیار حساس شده است. این بخش بزرگی از دلیل نیاز ما به انجام سفر بایدن به عربستان است متحدان ما می‌خواهند بدانند که در برخورد با این موضوع جدی هستیم.»

«راب مالی» نماینده دولت آمریکا در امور ایران به سی‌ان‌ان گفت: «ما متعهد هستیم که از نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران رایزنی کنیم و به طور کلی، از گفتگو میان کشور‌های منطقه درباره مسائل امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کنیم.»

به گزارش سی‌ان‌ان، منابع آگاه گفتند که دولت بایدن ابراز داشته است که فشار اقتصادی بر ایران را ادامه خواهد داد و در صورت شکست توافق، اجرای تحریم‌ها را تشدید خواهد کرد.

ایالات متحده همچنین برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران کار می‌کند و از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌خواهد تا تمام سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی خود را در برابر حملات ایران یکپارچه کنند. این اقدام توسط قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب حمایت می‌شود، اما هنوز حمایت همه کشور‌های خلیج فارس را جلب نکرده است.

محافل خبری روز سه شنبه گزارش کردند که بعید است برخی کشور‌های عربی به ائتلاف نظامی رژیم موقت صهیونیستی علیه ایران بپیوندند. در حالی که امارات متحده عربی و بحرین در حال هماهنگی با تل آویو در زمینه دفاعی هستند، سایر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به اضافه عراق از این مسئله بسیار فاصله دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27104

ارسال نظر