ضرغامی به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در مورد عملکرد و برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود داد.

ضرغامی به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در مورد عملکرد و برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز سه شنبه (۳۱ خرداد) با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در مورد عملکرد و برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود داد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: قرار شد در این جلسه گزارشی از عملکرد خود ارائه کنیم، بخشی از گزارش عملکرد ۹ ماهه را به صورت مکتوب در بخش های مختلف وزارت خانه میراث فرهنگی مبتنی بر آنچه که در جلسه رای اعتماد قول داده بودیم تقدیم اعضای کمیسیون فرهنگی کردیم و در خصوص مهمترین بخش های آن توضیحات توضیحات شفائی توسط بنده و همکارانم داده شد

وی افزود: در کنار این مسائل کارنامه این وزارتخانه در مسئله شعار سال که به موضوعات مربوط به حوزه دانش بنیان و اشتغال در حوزه تولید گزارشاتی ارائه شد.

ضرغامی تصریح کرد: در وزارتخانه ما  اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده؛ همکاران بنده در این حوزه گزارشات خودشان را ارائه کردند. در حوزه فناوری های نوین  از روز اولِ حضور در وزارت خانه تدارکاتی را برای این بخش دیده بودیم و با کمک کارشناسان مختلف استارتاپ ها را هماهنگ کردیم در این حوزه سرمایه گذاری های خوب انجام و ساختارهای مناسبی تعریف شده است.

وی تشریح کرد: پلتفرم‌های جدیدی ایجاد شده و پلتفرم‌های قبلی اصلاح شده است و با استفاده تدریجی مردم تحول بزرگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد می‌کند. این پلتفرم می‌تواند تمام موضوعات مرتبط با صنایع دستی را از تولید تا بازاریابی و فروش سرویس دهد.

وزیر میراث فرهنگی گفت:‌ در حوزه میراث فرهنگی هم کارهای بزرگی انجام شده است برای  بازدیدکنندگانی که به حوزه های تاریخی می‌روند با استقاده از تکنولوژی a-r-v-r و امکانات دیگری که برای حوزه‌های تاریخی فراهم می‌کنیم می‌توانند با کیفیت بسیار بهتر و بالارفتن سطح آگاهی‌های عمومی از ابنیه تاریخی استفاده کنند.

ضرغامی افزود: گزارشی جامع از هر سه حوزه خصوصا حوزه فن‌آوری های دانش بنیان ارائه کردیم نمایندگان محترم هم نظرات خوبی داشتند و از گزارش ارائه شده استقبال کردند و توصیه کردند ارتباطات با مجلس جدی‌تر شود و در موضوعات مهم  از نظرات مجلس بیشتر استفاده شود که مساله درستی است، انشاالله بتوانیم با همکاری کمیته‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی ماموریت‌هایمان را به نحو احسن پیش ببریم.

وی در مورد مهمترین برنامه وزارتخانه میراث فرهنگی، گفت: یکی از کارهای انجام شده نظام مسائل وزارت میراث است، هرکدام از این بخش‌های ما مسائل خاص خودش را دارد که باید برطرف شود و بحث ‌های زیرساختی است. گزارشی در این مورد به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دادم، بخشی از این مسائل برطرف شده است و بخشی دیگر با گذشت زمان حل می‌شود.

ضرغامی در مورد فصل تابستان و برنامه‌های این وزارتخانه برای گردشگری افزود: به عنوان ستاد سفر موظفیم ۲۳ دستگاه را با هم هماهنگ کنیم از نوروز امسال که این ستاد آغار به کار کرد به صورت مستمر برنامه ریزی داریم و دستگاه‌های مختلف هماهنگ شدند، مسافران توزیع می‌شوند کمبودها تعیین می‌گردند و نظارت بر مراکز مختلف اقامتی  و مکان های ارائه دهنده سرویس هماهنگ می‌شوند یکی از مشکلات ما بحث خدمات بین راهی و مشخصا سرویس های بهداشتی است.

وزیر میراث فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: کارهای خوبی در این خصوص آغاز شده که انشاالله به نتیجه می‌رسد، موانع کاری‌مان را اعلام کردیم که با کمک کمیسیون فرهنگی این مسائل برطرف می‌شوند. برای پایگاه‌های میراث فرهنگی و تاریخی برنامه ریزی ویژ‌ه‌ای برای جهت تسهیلات و امکاناتی که باید در اختیار گردشگران قرار بگیرد انجام داده‌ایم که در حد امکان گزارش این اقدامات را کمیسیون دادیم.

منبع :فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27085

ارسال نظر