انتقادات تند نماینده مجلس درباره دزدی از بانک ملی | نماینده بانک می‌خواست سر و ته قضیه را هم بیاورد

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده بانک ملی به جای اینکه در تلویزیون بگوید بله ما ضعف داشتیم، ما مقصریم و ما از مردم عذرخواهی می‌کنیم ‌و حاضر هستیم ، هر تصمیمی که مسئولان می‌گیرند را انجام دهیم، دنبال این بود که سر و ته قضیه را هم بیاورد.

انتقادات تند نماینده مجلس درباره دزدی از بانک ملی | نماینده بانک می‌خواست سر و ته قضیه را هم بیاورد

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده بانک ملی به جای اینکه در تلویزیون بگوید بله ما ضعف داشتیم، ما مقصریم و ما از مردم عذرخواهی می‌کنیم ‌و حاضر هستیم ، هر تصمیمی که مسئولان می‌گیرند را انجام دهیم، دنبال این بود که سر  و ته قضیه را هم بیاورد.

به گزارش عرشه آنلاین، سید رضا تقوی، رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، در واکنش به وقوع پیاپی حوادثی نظیر سرقت از صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی، هک شدن سامانه‌های شهرداری و خروج قطار از ریل در مسیر مشهد-یزد گفت: در اینکه دشمن در کمین ما است و طرح‌های مختلفی برای ایجاد اخلال در کشور در دست دارد، شکی نیست. طبعاً در حال حاضر دیگر جنگ توپ، تانک و موشک نیست، بلکه جنگ سایبری و جنگ اذهان و فضای مجازی است.

تقوی با اشاره به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ادامه داد: در خصوص مسائلی نظیر دستبرد به صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی که در کشور اتفاق افتاده، این نکته مطرح است که بانک مورد اعتماد مردم است. مردم همه سرمایه و حاصل زحمات و دسترنج خود را در بانک می‌گذارند. مردم درباره صندوق امانات بانک، این احساس را دارند که آنجا امن‌ترین مکان است چراکه سیستم‌های امنیتی و کنترل هم، وجود دارد. اما در مورد این مسئله اخیر که در بانک ملی اتفاق افتاد بنده معتقدم که تشکیلات بانک ملی مقصر است. یعنی بانک نگهبان نداشته؟ درها و موانع فیزیکی خیلی حساب ‌شده نبوده؟ آن‌قدر بی‌خبری بوده که دزدها پنج‌شنبه وارد بانک شدند و مسئولین مربوطه دوشنبه فهمیدند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: البته بنده همه مسائل مربوط به سرقت از صندوق امانات بانک ملی را تماماً نشنیده‌ام اما براساس آنچه که از رسانه‌ها می‌شنوم این پرسش را مطرح می‌کنم، چرا باید این‌طور شود؟ به اعتماد مردم به سیستم بانکی صدمه وارد می‌کنند، ضمن اینکه به اموال فراوانی از مردم آسیب وارد کردند. بانک ملی باید عذرخواهی کند. وزیر اقتصاد و دارایی باید آن کسانی که مسئول بودند و در رأس این تشکیلات قرار داشتند، را باید تغییر دهد چرا که مردم با این حرف‌ها قانع نمی‌شوند.

تقوی در ادامه انتقادات به مسئولین مربوطه بانک مرکزی یادآور شد: در حقیقت بنده تعجب می‌کنم نماینده بانک ملی که در گفت‌وگوی خبری تلویزیون با مسئول آگاهی حضور داشت و صحبت می‌کردند، مرتب می‌خواست یک جوری سر و ته قضیه را به هم بیاورد که بسیار جای تعجب است. در حقیقت نماینده بانک ملی به جای اینکه در تلویزیون بیاید و بگوید بله ما ضعف داشتیم، ما مقصریم و ما از مردم عذرخواهی می‌کنیم ‌و حاضر هستیم که، علاوه بر عذرخواهی، هر تصمیمی که مسئولان می‌گیرند را انجام دهیم، به دنبال این بود که سر و ته قضیه را هم بیاورد.

منبع: منیبان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26227

ارسال نظر