اخبار جدید از توقیف هواپیما ماهان در آرژانتین | ضبط گذرنامه 5 ایرانی

گذرنامه 5 ایرانی در آرژانتین ضبط شده زیرا مظنون به عضویت یا ارتباط با سپاه پاسداران هستند.

اخبار جدید از توقیف هواپیما ماهان در آرژانتین | ضبط گذرنامه 5 ایرانی

گذرنامه ۵ ایرانی در آرژانتین ضبط شده زیرا مظنون به عضویت یا ارتباط با سپاه پاسداران هستند.

به گزارش عرشه آنلاین، دستگاه قضایی آرژانتین حکم داد کادر پرواز هواپیمای باری ونزوئلا از جمله ۵ ایرانی همچنان باید در آرژانتین باقی بمانند.

رسانه های آرژانتین می گویند دستگاه های مسوول در این کشور در حال بررسی ارتباط احتمالی میان این ایرانی ها با سپاه پاسداران و به ویژه نیروی قدس سپاه هستند. این هواپیمای باری ۲۰ کادر پرواز دارد که شامل ۵ ایرانی است.

بی بی سی می گوید این موضوع به داستانی برای کشمکش و رقابت میان دولت و احزاب سیاسی مخالف تبدیل شده است. آرژانتین از زمان انفجار مرکز یهودیان آمیا و متهم کردن ایران به دخالت در این انفجار، روابط پرتنشی را با تهران تجربه می کند. ایران بارها دخالت در این انفجار را تکذیب کرده است.

تعداد بالای اعضای کادر پرواز این هواپیمای باری یکی از دلایل شک مسوولان امنیتی آرژانتین به این هواپیماست.

دستگاه قضایی آرژانتین دستور داده گذرنامه ۵ ایرانی کادر پرواز هواپیما برای ۷۲ ساعت دیگر توقیف شود. این هواپیما و کادر پرواز آن از ۸ روز قبل تاکنون در آرژانتین متوقف هستند. دستگاه قضایی آرژانتین خواسته ۱۴ ونزوئلایی عضو کادر پرواز هم در این کشور باقی بمانند.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ حدود یک هفته قبل از مکزیک به آرژانتین آمد. این هواپیما حامل قطعات هواپیما و در مالکیت شرکت ایمتراسور وابسته به شرکت هواپیمایی ونزوئلاست که تحت تحریم امریکا قرار دارد.

هواپیما قبل از این (یک سال پیش) متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان بود. ماهان می گوید یک سال قبل این هواپیما را به ونزوئلا فروخت.

این هواپیما قصد داشت از آرژانتین به سمت اوروگوئه حرکت کند اما با حکم دستگاه قضایی از روز چهارشنبه گذشته تاکنون در آرژانتین متوقف مانده است.

وزیر امنیت آرژانتین پیش از این گفته بود قبل از فرود هواپیما در کشور، از سوی سازمان های خارجی، اطلاعاتی دریافت کردیم که هشدار می داد بخشی از کادر پرواز هواپیما در شرکت های مرتبط با سپاه پاسداران عضویت دارند.

وی افزود: بررسی جزئیات این هواپیما نشان داد با وضعیت غیرمنطقی روبه رو هستیم. هواپیما تعداد کادر پرواز را کمتر اعلام کرده بود به همین دلیل تحقیقات شروع شد.

کادر پرواز در هتلی در حومه پایتخت آرژانتین مستقر هستند و باید تا زمان تعیین تکلیف در این کشور باقی بمانند. آنها می توانند آزادانه رفت و آمد کنند اما حق خروج از کشور را ندارند.

پلیس آرژانتین همچنین از اتاق های محل اقامت کادر پرواز به ویژه ایرانی ها بازرسی کرده است.

منبع: عصر ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26092

ارسال نظر