دو مصوبه در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شد

دو مصوبه اعاده شده از سوی شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

دو مصوبه در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شد

دو مصوبه اعاده شده از سوی شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عرشه آنلاین، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز مصوبه مجلس درباره لایحه حمایت از مالکیت صنعتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه قبل ۳۰ ایراد وارد شده به این لایحه مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت و در جلسه امروز نیز ۳۰ ایراد باقیمانده اصلاح و تصویب شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ عمده ایرادات مربوط به اصلاحات عبارتی بود که مورد اصلاح واقع شد.

نقدعلی خاطرنشان کرد:‌ در یکی از موارد در مصوبه مجلس به گونه‌ای آمده بود که کسانی که در قانون قبلی حمایت از مالکیت صنعتی حق ثبت خود را پرداخت کرده‌اند در قانون جدید نیز باید برای ثبت اثر خود مجدد حق ثبت پرداخت کنند که این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

وی افزود: بر همین اساس در اصلاح این بخش تصریح شد کسانی که در زمان اجرای قانون قبلی حمایت از مالکیت صنعتی حق ثبت اثر خود را پرداخت کرده‌اند در زمان اجرای قانون جدید دیگر نیازی به پرداخت حق ثبت آنها نیست.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ در ادامه جلسه امروز نیز مصوبه مربوط به لایحه استرداد مجرمین بین ایران و برزیل اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25907

ارسال نظر