اظهارات رئیسی درباره رتبه بندی معلمان(ویدئو)

موضوع رتبه بندی معلمان بعنوان دغدغه جدی معلمان است

اظهارات رئیسی درباره رتبه بندی معلمان(ویدئو)

 رییس جمهور گفت: جلسه سند تحول آموزش و پرورش با حضور معاون اول تشکیل شده است. همچنین رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس دنبال شده و امیدواریم به نتیجه قطعی برسد. ارتقاء شأن و جایگاه و معیشت معلمان در دستور کار دولت و مجلس است.

 

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (سه شنبه) برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته است، با اشاره به‌ آغاز سال تحصیلی و اقدامات دولت در این زمینه اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و طولانی بودن تعطیلی مدارس، باید برنامه‌ریزی جامعی درباره آموزش مجازی و حضوری  انجام می‌شد که پس از اول مهر این کار صورت گرفت. از همین تریبون قول دادم که نسبت به شورای عالی آموزش و پرورش اهمیت قائل هستم و در آن شرکت می‌کنم. بعد از ۱۰ اولین جلسه شورا را تشکیل دادیم و در میان مدیران آموزش و پرورش مسائل اصلی را مرور کردیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرای سند تحول در دولت، ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش فقط مدیریت این وزارتخانه را بر عهده دارد و تمام دستگاه‌های دولتی باید کمک کنند تا برخی از موارد این سند تحول تحقق پیدا کند، بنابراین نیازمند همکاری دولت برای کمک به آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش بود. به همین دلیل ستاد اجرای سند تحول در دولت با مدیریت معاون اول تشکیل شد.

 

رییس دولت سیزدهم به موضوع رتبه بندی معلمان بعنوان دغدغه این صنف اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری مجلس این موضوع دنبال می‌شود تا این موضوع با توجه به لزوم ارتقاء منزلت، شان، جایگاه و کیفیت کار و از طرفی مسئله معیشت معلمان عزیز با همکاری دولت و مجلس به نتیجه برسد.

فیاضی آموزش و پرورش را می‌شناسد

رییسی در بخش دیگری از سخنانش درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای دکتر فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه‌های مختلف کارگروه‌ها از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار شد. من خودم چندبار با ایشان صحبت کردم، دوستان مورد اعتماد در حوزه فرهنگ و آموزش با او صحبت کردند. وزرای اسبق آموزش و پرورش اعلام کردند ما آموزش و پرورش را می‌شناسیم، وزیر پیشنهادی را هم می‌شناسیم و او هم آموزش و پرورش را می‌شناسد و ما این فرد را دارای صلاحیت و فردی صالح برای این مسئولیت می‌دانیم.

رییس دولت مردمی درباره انتصابات فامیلی تاکید کرد: اگر افراد توصیه شده برای تصدی منصب از اقوام و خویشان باشند اما دستاوردهایشان مورد توجه قرار بگیرد، بی‌عدالتی نیست. بلکه اگر دستاوردهای علمی درنظر گرفته نشود، بی‌عدالتی است.

 وی با بیان اینکه توصیه افراد به هیچ عنوان تاثیرگذار نیست، گفت: افراد بسیاری را معرفی می‌کنند اما مهم این است که فرد معرفی شده با معیارهای لازم همخوانی داشته باشد.

رییس جمهوری ادامه داد: برای من به عنوان طلبه، مهم حجت الهی است. تا یقین و حجت نداشته باشم، اقدام نمی‌کنم. برای معرفی وزیر یا هر کس دیگر مهم برای من این است که حجت داشته باشم و شایستگی‌ها را احراز کرده باشم. من کار خود را انجام دادم و مجلس هم حق قانونی خود را دارد و تصمیم با مجلس است.

رییسی درباره صلاحیت‌های فیاضی گفت: فیاضی کلاس، مدرسه، تعلیم و معلم را می‌شناسد. سال‌ها هم معلم آموزشی و هم معلم پرورشی بوده است. محتوای درسی را می‌شناسد و با فرایند محتوای درسی و با بسته‌های یادگیری آشنا است. با فیلم‌های آموزشی آشنایی و بعضا در تهیه این بسته‌ها مباشرت داد.

 وی با اشاره به سوابق فیاضی اظهار کرد: فیاضی در ستاد آموزش و پرورش مدیرکل بوده است. زیرساخت‌های آموزش و پرورش را در حوزه نوسازی مدارس و آموزش مجازی می‌شناسد و بعضی از سامانه‌ها مانند شاد که قبلا با عنوان سامانه رشد بود را طراحی کرده است. علاوه بر این در مقطعی مسئول فناوری وزارتخانه بوده است با انتشارات چاپ و کتاب آشنایی دارد. در شناختش از آموزش و پرورش از هیچکدام از این عزیزان کمتر نبوده است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه چهره‌های شاخصی در مجلس داریم که از وضعیت آموزش و پرورش مطلع هستند، افزود: فیاضی برای آموزش و پرورش برنامه قابل ارائه و دفاع دارد. کارشناسان نظرات و دیدگاه‌های او را شنیدند و انطباقش را با سیاست‌های کلان، سند تحول و اسناد بالادستی در دولت بررسی کردند. مجلس هم بررسی خود را دارد.

 برای دولت داشتن روحیه تحول مهم است

رییس‌جمهوری با تاکید با لزوم تحول گرا بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: افرادی دارای مدارک  و مدارج عالی با سوابق خوب در آموزش و پرورش داریم اما برای ما داشتن روحیه تحول بسیار مهم است و در آموزش و پرورش باید اتفاقی بیفتد. والدین دانش آموزان و معلمان نگران هستند و انتظار دارند.

وی افزود: وقتی امیدواری بالا می‌رود در کنارش انتظار ایجاد می‌شود. مردم انتظارشان بالا رفته است. وقتی می‌گوییم قبلا این انتظارات را نداشتید، می‌گویند مجلس و دولت الان باهم هستید و باید مشکلات را حل کنید. البته این انتظارات از ما بی‌جایی نیست و به جاست و  ما و مجلس می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

صلاحیت‌های فیاضی را احراز نمی‌کردیم، برای وزارت معرفی نمی‌شد

رییسی اضافه کرد: آقای فیاضی در کنار روحیه تحولی، روحیه تعاملی و همکاری با بخش‌ها را هم دارد. ما تا این نکات را در ایشان احراز نمی‌کردیم او را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی نمی‌کردیم و همه اینها در کنار تدین و تقوا است.شاخصه‌هایی چون آشنایی با آموزش، آشنایی با پرورش، آشنایی با سازوکار و ساختار آموزش و پرورش، داشتن روحیه تحول و اجرای سند تحول در وزیر پیشنهادی وجود دارد.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: همه گفتند ما سند تحول را اجرا می‌کنیم اما کسی که هم سند را قبول داشته باشد و هم اجرا کند خوب است و مهم است این تحول در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد. بیست و چند نفری که معرفی شدند سوابق اجرایی قابل قبولی دارند اما باید دید که آیا می‌خواهند تحول دست آنان روی دهد یا نه. رزومه‌ها خوب است اما برای ما داشتن روحیه تحولی در انتخاب افراد بسیار مهم است.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه در دولت من افرادی هستند که من حتی یک روز هم با ایشان نبودم و نمی‌دانم به من رای دادند یا نه، گفت: مهم برای من این است که در جریان بررسی صلاحیت معلوم شد روحیه انقلابی دارند و در جاهایی که کار کردند افراد او و مواضعش را دیدند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2552

  • احمدیان

    اگر معلم فوق دیپلم وسه گروه تشویقی داشته باشد یعنی گروه او ۱۶ ، ایا لیسانس برای ایشان حساب می کنند ؟ ./.

ارسال نظر