توقیف یک بوئینگ ماهان در آرژانتین | گذرنامه ۵ خدمه ایرانی توقیف شد

رسانه‌هاى اسپانیایى به‌ نقل از وزیر امنیت آرژانتین اعلام کردند: یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که در اجاره ونزوئلا است، با دستور آمریکا در فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس توقیف و گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن توقیف شده است./

توقیف یک بوئینگ ماهان در آرژانتین | گذرنامه ۵ خدمه ایرانی توقیف شد

 آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین، روز شنبه در توییتی به توقیف یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ تحت تحریم آمریکا، که متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و در اجاره ونزوئلا است، در یک فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس اشاره کرد و از توقیف گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن خبر داد.

طبق گزارش‌ وب‌سایت خبری لاپنزا دلارا، این پرواز از مکزیک آمده بود و برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران مرتبط هستند.

طبق این گزارش‌، این هواپیما که در اجاره شرکت هواپیمایی دولتی کونویاسا ونزوئلا بود روز دوشنبه وارد بوینس آیرس شد، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا اجازه سوخت‌گیری پیدا نکرد و شرکت‌های وای‌پی‌اف و شل از سوخت‌رسانی به آن خودداری کردند.

به گزارش لاپنزا دلارا، هواپیمای توقیف شده در بوینس آیرس حامل قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی بود و در چند مرحله بازرسی محموله مشکوکی در آن کشف نشد.

این گزارش افزود: هواپیمای توقیف شده چهارشنبه عصر به وقت محلی قصد داشت برای سوخت‌گیری به اروگوئه برود، اما این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا حریم هوایی خود را به این پرواز بست.

وب‌سایت خبرهای هوانوردی آمریکای لاتین، آویاسیونلاین، نیز گزارش داد نام برخی از خدمه در مانیفست پرواز هواپیمای توقیف شده ماهان نبوده است. این گزارش خاطرنشان کرد بیشتر خدمه ونزوئلایی بوده و هفت نفر از آنها ایرانی هستند.

به گزارش آویاسیونلاین، هیچ‌یک از خدمه هواپیمای توقیف شده ماهان بازداشت نشده‌اند و می‌توانند هر وقت خواستند آرژانتین را ترک کنند.

در همین حال، جراردو میلمان، نماینده اپوزیسیون پارلمان آرژانتین، با اشاره به پروازهای ابهام‌برانگیز هواپیمای توقیف شده ماهان در این کشور و ترکیب خدمه آن، برای تحقیق و تفحص درباره این هواپیما تقاضای رسمی ارائه کرد.

میلمان خاطرنشان کرد: هواپیمای توقیف شده در بوینس آیرس در بخشی از پرواز مسیریاب خود را خاموش کرده که این موضوع در حال بررسی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۰۸ شرکت هواپیمایی ماهان ایر را به دلیل حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داد./ رصد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25337

ارسال نظر