واکنش رئیس دفتر روحانی به گرانی ها | ترمز دستی گرانی‌ها را بکشید | این تحول اقتصادی نیست

کاری که انجام می‌دهند را به عنوان طرح تحول اقتصادی نمی‌بینم. دوران ما ۲۵ قلم کالا سوبسید می‌گرفت، ما آن را رساندیم به ۷ کالا؛ یعنی همین کار خرد خرد انجام شد بدون اینکه شوک به جایی وارد شود.

واکنش رئیس دفتر روحانی به گرانی ها | ترمز دستی گرانی‌ها را بکشید | این تحول اقتصادی نیست

 

رئیس دفتر روحانی اعلام کرد: طرحی که امروز دولت آن را اجرا می‌کند، به عنوان طرح تحول اقتصادی نمی‌بینم دولت باید مسائل را ریشه‌ای حل کند اگر احساسی عمل کند نتیجه چیزی می‌شود که در این مدت دیده‌ایم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید طرح اقتصادی جدید دولت سیزدهم و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند یا خیر گفت: تا یک حدی کمک می‌کند اما گرانی‌ها امروز تا حدی افزیش پیدا کرده‌ است که این ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان جواب نمی‌دهد. آنقدر سفره مردم کوچک شده که باید راه حل دیگری پیدا کنند.

وی افزود: مهم این است که اجازه ندهند گرانی بیش از این پیش برود و هر چه زودتر ترمز دستی آن را بکشند. الان همه اجناس گران شده است. چه آن چهار قلم، چه اجناس دیگر، چه خدمات، همه گران شده است. کاری که انجام می‌دهند را به عنوان طرح تحول اقتصادی نمی‌بینم. دوران ما ۲۵ قلم کالا سوبسید می‌گرفت، ما آن را رساندیم به ۷ کالا؛ یعنی همین کار خرد خرد انجام شد بدون اینکه شوک به جایی وارد شود.

واعظی گفت: امروز ارز به ۳۲ هزار تومان رسیده است. ما ارز را ۲۴ هزار تومان به این دولت تحویل دادیم. هر چقدر بگوییم که نمی‌خواهیم وضعیت کشور را به تحریم گره بزنیم، وقتی قیمت ارز بالا برود، خود به خود گره خواهد خورد.

رئیس دفتر پیشین دولت دوازدهم در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این طرح در نهایت باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم بشود یا خیر، گفت: با یک‌ کلام نمی‌شود. باید ریشه‌ای مسئله را حل کرد. با تصمیمات احساسی و مقطعی مشکل حل نمی‌شود. اگر با مشکلات احساسی برخورد کنیم نتیجه چیزی می‌شود که در این ۸ یا ۷ ماه شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25016

ارسال نظر