بیانیه جبههٔ اصلاحات ایران درخصوص نحوهٔ مواجههٔ حاکمیت با مطالبات فرهنگیان

جبههٔ اصلاحات ایران درخصوص نحوهٔ مواجههٔ حاکمیت با مطالبات فرهنگیان بیانیه ای صادر کرد

بیانیه جبههٔ اصلاحات ایران درخصوص نحوهٔ مواجههٔ حاکمیت با مطالبات فرهنگیان

 جبههٔ اصلاحات ایران درخصوص نحوهٔ مواجههٔ حاکمیت با مطالبات فرهنگیان بیانیه ای صادر کرد 

در این بیانیه آمده است:

در پی تجمعات صنفی معلمان در ماه‌های اخیر که در مقابل مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و ادارت آن در سراسر کشور برگزار شد و طی آن بخش وسیعی از فرهنگیان کشور مطالبات خود را بازگو کردند، در روزها و هفته‌های اخیر، متاسفانه عده‌ای از معلمان شرکت‌کننده در این تجمعات، بازداشت و زندانی شده‌اند. خبرها حاکی از آن است که متاسفانه در برخی موارد با بازداشت‌شدگان رفتارهای تند و اهانت‌آمیزی هم انجام شده است.

این درحالی است که اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، صراحتا حق تجمع و راهپیمایی را برای مردم به رسمیت شناخته و تنها شرط و محدودیت در این زمینه را حمل سلاح و اخلال نسبت به مبانی اسلام برشمرده است. 

بدون تردید معلمان، بعنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه شایسته تکریم بوده، منزلت اجتماعی آنان باید حفظ شود. از این رو خواسته‌ها و مطالبات صنفی آنان باید شنیده و به آن پاسخ درخور و منطقی داده شود. تهدید، بازداشت و زندان، هرگز پاسخی شایسته در قبال مطالبات اجتماعی و صنفی محسوب نمی‌شود، خاصه در مواجهه با قشر شریف معلمان و جامعه فرهنگی کشور.

متولیان و مسئولین امر می‌بایست سختی شرایط امروز زندگی و معیشت اقشار مختلف جامعه و همچنین تعویق تاریخی در احقاق حقوق فرهنگیان گرانقدر را درک کنند و تمامی ظرفیت‌های کشور و مساعی خود را برای پاسخگویی به مطالبات اقشار مختلف، از جمله معلمان بکار بندند. البته معلمان گرانقدر نیز به بحران اقتصادی فراگیر کشور و مقدورات کنونی دولت در قبال همه اقشار توجه دارند. در چنین شرایطی به جای تقابل و برخوردهای امنیتی و بگیر و ببند، باید راه تعامل و گفتگو را گشود و در این مسیر، تشکل‌های معلمان را به چشم امکان و فرصتی مناسب برای آغاز فرایند تعامل و گفتگو نگریست و در عمل آنان را به رسمیت شناخت. اینجاست که مجدداً باید بر لزوم برطرف شدن موانع موجود در سیاست خارجی، بعنوان شرط لازم در مرتفع شدن تنگناهای اقتصادی کشور و باز شدن دست دولت در پاسخ به مطالبات معیشتی اقشار مختلف ملت، از جمله فرهنگیان فرهیخته تاکید کرد. 

جبهه اصلاحات ایران ضمن تقبیح هرگونه برخورد امنیتی، تهدید‌آمیز و فراقانونی در برخورد با معلمان کنشگر و معترض و سایر اقشار ملت، از دولت و مسئولین می‌خواهد تا در جهت کاهش تنش و حل اساسی مشکلات معلمان تمامی مقدورات خود را به کار گیرد. ما از مسئولان امر می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی معلمان بازداشتی و زندانی که کاری جز شرکت در تجمعات مسلمت‌آمیز مطالبه‌گرانه انجام نداده‌اند، اقدام و شیوه‌های غیرقانونی قهرآمیز و تهدیدهای امنیتی را متوقف کنند.

نگاه امنیتی به مسائل فرهنگی و مطالبه‌گری معلمان، فرار از پذیرش واقعیت نارسایی و ناکارآمدی موجود در نظام آموزش و پرورش کشور و تهدیدی برای آینده کودکان و نوجوانان این سرزمین است. وجود چنین نگاهی، چشم‌انداز توسعهٔ همه‌جانبه و متوازن را که پایه و اساس آن توسعه انسانی است و بذر آن در مدرسه و توسط معلمان کاشته می‌شود، تیره و تار خواهد کرد.جبهه اصلاحات ایران 

۱۹ خرداد ۱۴۰۱

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24960

ارسال نظر