توصیه رهبر انقلاب به حجاج درباره خرید سوغات

رهبر انقلاب خطاب به حجاج گفت: آن چیزی که شما در آنجا به عنوان سوغاتی تهیه می‌کنید که گران‌تر از رهبر جنس داخل هم هست، جنس داخل در موارد متعددی بسیار بهتر از آن هم هست، هم بهتر است، هم ارزانتر است، این را همین جا تهیه کنید.

توصیه رهبر انقلاب به حجاج درباره خرید سوغات

رهبر انقلاب امروز در دیدار با دست‌اندارکاران حج خطاب به حجاج گفت: به جای اینکه بروید وقتتان را در آن بازارهای مشکل‌دار که حالا دیگر نمی‌خواهم من تعبیرات تندتری بکنم که واقعاً جای تعبیرات تندتر هست، به جای صرف وقت در آن بازارها و آن دکان‌گردی‌ها و مغازه‌گردی‌ها برای آن کسی که می‌خواهید سوغاتی بخرید، بروید دو رکعت نماز در مسجدالحرام بخوانید. بروید یک طواف دور کعبه بکنید برایش. بروید آنجا دعایش کنید. بروید نیم‌صفحه قرآن برایش بخوانید. سوغاتی واقعی این است. 

آن چیزی که شما در آنجا به عنوان سوغاتی تهیه می‌کنید که گران‌تر از جنس داخل هم هست، جنس داخل در موارد متعددی بسیار بهتر از آن هم هست، هم بهتر است، هم ارزانتر است، این را همین جا تهیه کنید. 

اگر می‌خواهید یک چیزی هدیه‌ای هم به کسی بدهید، هدیه خوب است، عیب ندارد، همین جا تهیه کنید، چرا آنجا تهیه می‌کنید؟ کمک کردنِ به چه کسی؟ آن هم به چه قیمتی؟ با چه قیمت روحی و معنوی غیر از قیمت جیبی و مادی! 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24730

ارسال نظر