امیرعبداللهیان راهی هند شد

وزیر امور خارجه کشورمان در راستای توسعه مناسبات دو کشور و انجام رایزنی‌های راهبردی درباره همکاری‌های دوجانبه راهی هند شد.

امیرعبداللهیان راهی هند شد

وزیر امور خارجه کشورمان در راستای توسعه مناسبات دو کشور و انجام رایزنی‌های راهبردی درباره همکاری‌های دوجانبه راهی هند شد.

به گزارش عرشه آنلاین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت وزیر خارجه هند به منظور دیدار با مقامات عالیرتبه این کشور به دهلی نو رفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر (امروز‌) سه‌شنبه ۱۷ خرداد ماه و در پاسخ به دعوت «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه این کشور، به دهلی نو رفت.

این سفر در راستای توسعه مناسبات دو کشور و انجام رایزنی‌های راهبردی درباره همکاری‌های دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی انجام می‌شود.

اوایل بهمن سال گذشته قرار بود امیرعبداللهیان به دهلی نو برود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد. قبل از آن هم قرار بود حسین امیرعبداللهیان شهریور ماه سال گذشته هم بنا به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل همراهی در سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای این سفر به بعد موکول شد.

البته وزرای خارجه دو کشور ۲۹ بهمن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ۳۰ اردیبهشت با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در خصوص مهم‌ترین موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد. وزیر خارجه هند در این گفت‌وگو دعوت از همتای ایرانی را تجدید کرد.

منبع: جماران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24604

ارسال نظر