گلایه قاضی‌القضات از برخی رسانه‌های داخلی |واکنش به شعارها علیه سید حسن خمینی

دستگاه اطلاعاتی اتفاق رخ داده در حرم امام را پیگیری کند/ هیچ اقدام قضایی در مورد استاندار اسبق خوزستان صورت نگرفته است

گلایه قاضی‌القضات از برخی رسانه‌های داخلی |واکنش به شعارها علیه سید حسن خمینی

رئیس قوه قضاییه گفت:نسبت به اتمام سریع‌تر تحقیقات درخصوص حادثه متروپل پیگیری‌های لازم را انجام دهید تا پرونده هر شخص به هر میزانی که در این حادثه مقصر بوده طبق قانون تکمیل شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) در  نشست شورای عالی قوه قضاییه، از دستگاه‌ اطلاعاتی برای پیگیری اتفاق رخ داده در حرم مطهر امام راحل در حین مراسم چهاردهم خرداد

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اتفاقی که در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام راحل (هنگام سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن خمینی) رخ داد و با موضع‌گیری و نارضایتی رهبر معظم انقلاب همراه بود، گفت: با توجه به اینکه اتفاق رخ داده در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل، مسبوق به سابقه است، از دستگاه اطلاعاتی می‌خواهیم تا این موضوع را دنبال کنند؛ چنانچه عده‌ای از روی غفلت مبادرت به چنین عملی می‌کنند باید متنبه شوند؛ همچنین چنانچه عده‌ای ناخواسته از ناحیه شیاطین تحریک می‌شوند، باید به این مساله توجه کنند؛ از سویی دیگر، اگر دست‌های پشت پرده‌ای نیز وجود دارد که می‌خواهند اینگونه مراسم ملی و مهم ما را مخدوش کنند و سوژه به دست دشمن بدهند، باید موضوع دنبال و تعقیب شود و اقدام مقتضی و متناسب صورت گیرد.  

همزمان با رسیدگی در دادگستری خوزستان پای برخی متهمان حادثه متروپل به دادسرای تهران باز می‌شود؟

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، دستوراتی را در راستای رسیدگی دقیق و سریع درخصوص پرونده‌هایی که در استان خوزستان در رابطه با فروریختن ساختمان متروپل تشکیل شده، صادر کرد؛ از جمله آنکه به معاون اول خود دستور داد موضوع را از این حیث که ممکن است رسیدگی به پرونده برخی افراد تحت تعقیب قرار گرفته در صلاحیت تهران باشد، بررسی کند.

وی افزود: چنانچه امکان تفکیک وجود ندارد، بر اساس ضوابط تدبیری شود تا در یک مرجع با سرعت، نظم و هماهنگی توأمان باشد و بدین‌ترتیب امکان حاشیه‌سازی از آنهایی که قصد حاشیه‌سازی دارند، سلب شود. 

قاضی‌القضات همچنین به معاون اول دستگاه قضایی دستور داد که نسبت به اتمام سریع‌تر تحقیقات درخصوص حادثه متروپل آبادان پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا پرونده هر شخص به هر میزانی که در این حادثه مقصر بوده طبق قانون تکمیل شود.

رئیس عدلیه در ادامه از برخی رسانه‌های داخلی که بعضی دروغ‌ها و مطالب خلاف واقع را درخصوص حادثه متروپل منتشر می‌کنند گلایه کرد و به آنها تذکر داد که مبادا در زمین دشمن بازی کنند.

 قاضی‌القضات در ادامه مشخصاً به انتشار خبر و تفاسیر خروج یکی از مسئولان سابق استان خوزستان از کشور و سپس بازگشت او به ایران اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از مسئولین ذیربط و هیت‌های اعزامی(دولت، مجلس و دادستانی کل کشور) نسبت به فرد مورد اشاره در خصوص فروریختن ساختمان آبادان گزارشی ارائه نداده‌اند و طبیعتاً اقدام قضایی نیز در مورد وی در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس دستگاه قضا در پایان اظهاراتش به بخشی از التهاب‌آفرینی و موج‌سواری رسانه‌های دروغ‌پراکن دشمن درخصوص قضیه فوق‌الذکر اشاره کرد .

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24348

ارسال نظر