احضار چند وزیر دولت برای بررسی بیشتر فاجعه متروپل

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برخی وزرا برای بررسی بیشتر حادثه متروپل و پیشگیری از فجایع مشابه به کمیسیون اصل نود احضار خواهند شد.

احضار چند وزیر دولت برای بررسی بیشتر فاجعه متروپل

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با یادآوری اینکه کار کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان یک دستگاه نظارتی، ورود در طرز کار دستگاه‌ها است، گفت: وقتی طرز کار دستگاه‌ها مشکل داشته باشد و شکایتی واصل شود، این کمیسیون رسیدگی به شکایات را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این موضوع کمیسیون تخصصی در مجلس و کمیسیون عمران مشغول بررسی هستند، افزود: در صورت تهیه و اتمام گزارش کمیسیون عمران، شکایت به کمیسیون اصل نود واصل شده و ما در این موضوع بررسی خود را شروع خواهیم کرد.

شجاعی از طرف دیگر مشخص است که همین حفره و خلأ در مصادیق دیگر نیز موجود است به همین جهت دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود جهت بررسی بیشتر و پیشگیری از فجایع مشابه احضار خواهند شد.

وقوع حادثه متروپل نشاند دهنده وجود خلاء در فرایندهای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه در موضوع حادثه متروپل با توجه به حساسیتی که وجود داشت، کمیسیون اصل ۹۰ نیز وارد این موضوع شده و کمیته تخصصی مربوطه در مجلس، مشغول بررسی است، افزود: بعد از اینکه بررسی‌ها توسط کمیته تخصصی انجام شد، شکایت واصل شده و ما وارد پرونده شده و رسیدگی لازم را انجام داده و به اطلاع مردم نیز خواهیم رساند.

شجاعی با اشاره به اینکه حادثه متروپل نشان داده که هم فرآیندی که در دستگاه‌های اجرایی و هم فرآیندی که در دستگاه‌های نظارتی تعریف شده، دارای خلاء است که باعث می‌شود چنین حودث دلخراش و فاجعه‌باری رخ دهد، افزود: بنابراین بازگشت این مسئله به موضوع طرز کار دستگاه‌ها است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در هماهنگی با سایر دستگاه‌های نظارتی کشور در این خصوص ورود خواهیم کرد تا در سایر موارد نیز از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود؛ چرا که تکرار چنین حوادثی قابل پذیرش نیست./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23621

ارسال نظر