بیانیه اعتراضی در محکومیت هتک حرمت امام رضا

مراکز علمیه برادر و خواهر خراسان، در پی اقدام سیاسی جشنواره فیلم کن و جریحه دار شدن باورها و اعتقادات شیعیان جهان، بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه اعتراضی در محکومیت هتک حرمت امام رضا

متن این بیانیه به شرح زیراست: بیانیه حوزه علمیه خراسان در محکومیت اقدام ضد انسانی جشنواره کن

السلام علیک یا شمس الشموس، یا انیس النفوس، یا مولانا یا ابالحسن، یا علی بن موسی الرضا علیه السلام...

یعنی چگونه چشم هایشان کور شده و این دریای محبت و این اقیانوس رأفت امام مهربانی‌ها را نمی‌بینند، یعنی چگونه گوش‌هایشان کر شده و صدای جاویدان حقیقت برخاسته از سیره رضوی را در طول تاریخ نمی‌شنوند.

و اینانند مصداق این کلام شریف الهی که می‌فرماید: «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَرْجِعُون‌»

آن‌ها که در کمال بی‌اخلاقی و رذالت و به نام هنر، سعی در سیاه نشان دادن ایران و دست و پاگیر بودن آموزه‌های دینی دارند، بدانند که خیلی زودتر از آن چه فکرش را می‌کنند به زباله دان تاریخ خواهند افتاد.

وقتی عرصه هنر و سینما به جولانگاه دولت‌های مستکبر برای رسیدن به مطامع سیاسی شان تبدیل شود و هنرمند بخواهد نان آن دولت‌ها را بخورد و نام آوریش به بهای فروختن هویت و ملیتش باشد، نباید نتیجه‌ای جز افول هنر و ذلت هنرمند را انتظار داشت.

آن‌ها که امروز به منظور بی‌هویت نشان دادن ایران و ذلت زن ایرانی و وهن اعتقادات ناب تشیع، در شیپور حمایت سودجویانه از یک فیلم سبک و یک بازیگر درجه چندمی می‌دمند، همان دشمنان نان به نرخ روز خوری هستند که به محض دست یابی به اهدف شوم خود، به همه این به اصطلاح هنرمندان پشت خواهند کرد.

فیلم شیطانی «عنکبوت مقدس» فیلمی با مضمون اجتماعی و مسائل زنان خبرنگار که فضای شهر مقدس مشهد را به تصویر کشیده است و این روز‌ها در فستیوال کن برنده جوایزی شده است، از همین فیلم‌های گیشه‌ای و سراسر سیاه نمایی است که عوامل آن دانسته به جنگ با اعتقادات مردم رفته‌اند و با پیوند دادن رابطه بازیگر نقش منفی فیلم با امام رضا (علیه السلام)، تصویری منفی از امام مهربانی‌ها در ذهن مخاطب می‌سازد.

حوزه علمیه خراسان ضمن محکومیت این تحرکات هنجار شکنانه و موهن، از مسئولان فرهنگی کشور به ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارد تا با پیگیری تخلفات آشکار سازندگان این فیلم که موجب تالم روحی مومنین و مومنات گشته است، از ارتکاب دوباره این اقدامات جلوگیری گردد واین ساختار شکنان بی هویت از طریق مراجع قانونی و قضایی محاکمه گردند و به جزای اعمال شوم خود برسند.

بیانیه مدرسه علمیه نرجس مشهد در محکومیت هتک حرمت امام رئوف

متن این بیانیه به شرح زیر است:بیانیه مدرسه علمیه نرجس مشهد در محکومیت هتک حرمت به ساحت امام رئوف

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): حقیقتِ هنر یک موهبت و عطیه‌ی الهی است... که می‌تواند در عرصه‌ی جامعه‌سازی و پیشرفت و تعالی دارای نقش اساسی باشد و این در صورتی ممکن می‌شود که جامعه هنری خود را در قبال مردم مسئول و متعهد بداند. ۱۳۸۵/۳/۲۳

در عصری زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها بالخصوص فیلم و سینما در سیطره و نفوذ یهود صهیونیسیم قرار گرفته است که تا حدودی توانسته اند در قالب هنر سیاست‌های ضد بشری خود را برای جامعه جهانی و بالخصوص ملت ایران پیاده کنند.

اخیرا در جشنواره به ظاهر هنری، ولی کاملا سیاسی کن فرانسه، فیلمی اکران شد که اوج سیاه نمایی علیه ایران را در پی داشت؛ کارگردان دست نشاندۀ این فیلم گستاخی و بی حیایی را تا آنجا رسانده که نسبت به ساحت امام رضا (علیه السلام) هتک حرمت کرده و ارزش‌های مسلم دین اسلام را زیر پا گذاشته، و زمینه‌ی اسلام ستیزی و اسلام هراسی و مشروعیت بخشی در افکار مردم دنیا برای تجاوز به ایران و تحریم وتخریب آن را باز کرد.

موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (علی‌ها السلام) ضمن محکومیت این هتک حرمت به ساحت امام رضا (علیه‌السلام) امام مهربانی ها، و اعلام برائت خود از صحنه گردانان این عملیات سخیف و مزدورانه، از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد نسبت به جریحه دار شدن احساسات میلیون‌ها شیعه مسلمان و دوستدار اهل بیت علیهم السلام در جهان پاسخگو باشند.

دشمنان ملت ایران بدانند سرزمین ایران دیار کیان، دیار سلمان فارسی، دیار قاسم سلیمانی است که جان برکفانه، تیز فهمانه، حامی ولایت، پاسدار ارزش‌های اسلام و انقلاب هستند و بِهَنگام در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

در انتها مطمئنیم که راه نورانی اسلام و جبهه حق در میان این آماج حملات فرهنگی بیش از پیش و متحدتر از قبل در سپهر فرهنگ و هنر خواهد درخشید؛ و میدان را به فرمانده تحویل خواهد داد، ولی این ما هستیم که باید بدانیم در کدام صف قرار داریم و وظیفه و مسئولیت چیست./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23455

ارسال نظر