واکنش یونان به توقیف کشتی‌هایش توسط ایران

وزارت امور خارجه یونان با تأیید خبر توقیف ۲ کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس توسط ایران، خواستار آزادی آنها شد.

واکنش یونان به توقیف کشتی‌هایش توسط ایران

وزارت امور خارجه یونان با تأیید خبر توقیف ۲ کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس توسط ایران، خواستار آزادی آنها شد.

به گزارش عرشه آنلاین، وزارت خارجه یونان امروز در بیانیه ای خواستار آزادی کِشتی‌های توقیف شده این کشور از سوی ایران شد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون اعلام کرد که وزارت امور خارجه یونان با تأیید خبر توقیف ۲ کشتی تحت پرچم این کشور در خلیج فارس توسط ایران، خواستار آزادی آنها شد.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص اعلام کرد: یونان به توقیف ۲ نفتکش خود توسط ایران اعتراض کرد.

وبگاه الجزیره نیز در این خصوص نوشت: وزارت خارجه یونان گفته است که به دلیل توقیف دو نفتکش با پرچم یونان در خلیج فارس به ایران اعتراض کرده است.

پیشتر نیروی دریایی آمریکا هم اعلام کرده بود که در حال بررسی گزارش هایی درباره توقیف ۲ نفتکش متعلق به یونان از سوی ایران است.

اقدام امروز ایران در توقیف ۲ نفتکش مذکور پس از آن روی داد که یونان نفتکش حامل نفت تهران که نزدیک این کشور توقیف شده بود را به آمریکا تحویل داد.

گزارش ها در این خصوص حاکیست، سوپر تانکر «دلتا پوزایدون» که مقابل سواحل عسلویه در شمال خلیج فارس توقیف شد، ۲۷۴ متر طول دارد، ساخت سال ۲۰۱۱ است و تحت مالکیت شرکت نفتی یونان قرار دارد.

رسانه ها نام این ۲ نفتکش یونانی را Prudent Warrior و Delta Poseidon اعلام کرده اند.

این اقدام ایران مدت کوتاهی پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از آتن برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت که با بی‌ توجهی طرف یونانی مواجه شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ ای در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌ های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22732

ارسال نظر