حرفهای جنجالی احمدی‌نژاد درباره یارانه‌ها | چرا یارانه مردم را قطع کردید؟ | چرا گفتم یارانه پول امام زمان است؟

محمود احمدی نژاد در گفت وگو با دنیای اقتصاد و سایت اکو ایران حرفهای جنجالی درباره یارانه گفته است او در بخشی از مصاحبه توضیح می دهد چرا گفته یارانه پول امام زمان(عج) است؟

حرفهای جنجالی احمدی‌نژاد درباره یارانه‌ها | چرا یارانه مردم را قطع کردید؟ | چرا گفتم یارانه پول امام زمان است؟

 محمود احمدی نژاد در گفت وگو با دنیای اقتصاد و سایت اکو ایران حرفهای جنجالی درباره یارانه گفته است او در بخشی از مصاحبه توضیح می دهد چرا گفته یارانه پول امام زمان(عج) است؟

وی ادعا کرد الان انقدر نارضایتی است که ۹۸ درصد می گویند ما دیگر به این رئیس جمهور رای نمی دهیم، چرا باید اینگونه باشد؟ نباید از این اتفاقات خوشحال بود. اصلا نباید خوشحال باشی چون این ۴ سال و ۸ سال برای ملت است.

بخش های برگزیده حرفهای او را به نقل از دولت بهار بخوانید 

یک عده معتقدند مردم باید همیشه ضعیف و توسری‌خور باشند تا اینها رییس باشند!

دو سه سال طول کشید، جلسات، رفتن ها و آمدن ها، به سوالات پاسخ داده شد، تا به این طرح رسیدیم. روی عدد بحث نکنید، همین الان ضرب و تقسیم کنید، همان عدد بدست می آید. روی تصمیم سیاسی آن بحث کنید.

آنهایی که بعد از ما آمدند، گفتند این طرح را ادامه می دهیم ولی خود من، زمان انتخابات، نه سال ۸۴ این را گفتم و نه سال ۸۸. یعنی من هرگز از این طرح بهره برداری سیاسی نکردم. صحبت های من موجود است. بخاطر اینکه اصلا به این چیزها اعتقادی ندارم.

هر کار مثبتی که برای کشور انجام بدهیم، مردم خوشحال می شوند، هر اصلاح ساختاری در کشور انجام بدهیم، اکثریت مردم خوشحال می شوند. نباید انجام بدهیم؟ در شرایطی که از بیرون دارند فشار می آورند که ما می خواهیم اقتصاد شما را نابود کنیم، ما گفتیم مردم نگران نباشید، ثروت زیاد است. این خیلی مثبت است. مردم هم استقبال می کنند.

برخی خیال می کنند مردم نمی فهمند و فقط خودشان می فهمند. نه! مردم خوب می فهمند. مردم خوب می فهمیدند که ما می خواهیم قیمت حامل های انرژی را افزایش بدهیم ولی مشارکت و مدیریت کردند.

قانون هدفمندی یارانه ها ۱۰ سال اجرا نشده است، یک گوشه ای از این طرح در سال اول اجرا شد و بعد متوقف شد و بعد منابعش به جاهای دیگری رفت. سه مرحله، قیمت حامل های انرژی بالا رفته است ولی به ۴۵۵۰۰ تومان چیزی اضافه نشده است. الان دریافتی دولت، از محل افزایش قیمت حامل های انرژی، ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است ولی چقدر آن به مردم داده می شود؟ ۲۵ هزار تای آن!

سال ۸۹، مجلس آمد برای ما یک رقم قرار داد، گفت شما بیشتر از این مقدار نمی توانید انجام بدهید. ما آمدیم در همان نسبت ۲۰ به ۸۰ ، گفتیم ۸۰ درصد به مردم و ۲۰ درصد هم به تولید بدهیم. دولت گفت من نمی خواهم، گفت من می روم صرفه جویی می کنم، درست است که هزینه من هم بالا می رود ولی دولت گفت من نمی خواهم.

ما آن زمان آمدیم حساب کردیم، مصرف کشاورزی، تولید، خدمات و صنعت را درآوردیم. گفتیم این رقمی که مجلس برای ما گذاشته، ما سهم آنها را حساب می کنیم، نقدی آن را به مردم می دهیم، به تولید و کشاورزی قیمت تبعیضی می دهیم. برای همین ما برای صنعت، قیمت برق و گازوئیل و نفت سیاه را پایین دادیم، برای کشاورزی هم پایین دادیم. گفتیم گام اول است ولی اگر می خواستیم کل طرح را یکجا اجرا کنیم، جور دیگری به آنها کمک می کردیم. به آنها وام ارزان دادیم و گفتیم شما سرمایه در گردش داشته باشید، قیمت های آنها را اصلاح کردیم. ما با تمام بنگاه ها نشستیم و تفاهم کردیم که با این سناریوی ما، شما چقدر باید افزایش قیمت بدهید.

اگر اجازه می دادند ما کل طرح را اجرا می کردیم ولی رقم گذاشتند و از آن رقمی که مجلس برای ما قرار داد، مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان در می آمد. یعنی ۴۰۵۰۰ بود، ۵۰۰۰ یارانه گندم را هم روی آن گذاشتیم، شد ۴۵۵۰۰ تومان.

حرف همه است که می گویند انفال مال امام است،‌ منتهی به دو صورت تفسیر می کنند.

می گویند انفال مال امام هست یعنی مال شخص خودش است، باید به هر کس که خواست بدهد.

من تفسیر حقیقی آن را گفتم. مال امام است یعنی مال همه است. وقتی می گوییم مال امام است، مال خدا است یا مال پیغمبر است یعنی مال همه مردم است. مساوی برای همه است یعنی اگر فردا امام هم بیاید، بطور مساوی تقسیم می کند، شک نکنید.

چرا باید از اجرای طرح هدفمندی، نگرانی امنیتی می داشتم؟ یک طرحی که همه مردم دارند با آن همراهی می کنند اتفاقا امنیت را ارتقا می دهد.

من با تمام اقشار مردم صحبت کردم و به سوال هایشان جواب دادم. بیشترین حجم توجیهی و پاسخ به سوالات، در طرح هدفمندی اتفاق افتاده است. من با همه اقشار جلسه داشتم از رانندگان عزیز گرفته تا استادان دانشگاه. از صنف لوازم خانگی بگیرید تا خودرو ساز. از کارگر گرفته تا کارمند. در جلسه نشستیم و گفتیم می خواهیم این طرح را اجرا کنیم، سوالاتتان را بپرسید.  شهر به شهر، روستا به روستا من این طرح را برای مردم توضیح دادم.

کسانی نگران امنیت هستند که اولا به درست بودن تصمیم شان ایمان ندارند ثانیا به همراهی مردم ایمان ندارند. مشکل جدایی سیستم از مردم است. این دولت روز قبلش تکذیب می کند و روز بعد، نصفه شب می گوید کارت سوخت آمد، قیمت بنزین هم بالا رفت! در حالی که ما این را قبلا تجربه کرده بودیم، تمام این گام ها در آنجا ثبت شده است و اگر آنها را اجرا می کردید مردم بیخودی کشته نمی شدند، مردم کشته شدند، حتی یک نفر هم مهم است، بخاطر بی تدبیری! چرا کارت سوخت را حذف کردید!؟ حالا دوباره می خواهید آن را برگردانید؟ اشکال ندارد ولی مردم را در جریان قرار دهید. من سخنگو هم داشتم اما خودم در تلویزیون صحبت می کردم چون کار برای مردم است و برای مردم توضیح می دادم و آنها هم استقبال می کردند. مردم از هر کار اساسی در این کشور، استقبال می کنند. ملت ایران، هوشمندترین، با وفا ترین و دلسوزترین ملت هاست و عاشق کشورش است.

حالا هیچکس هیچ اصلاح بزرگی انجام ندهد چون ممکن است کاربرد انتخاباتی پیدا کند!؟ من دست همه دولت ها را می بوسم، می گویم شما بیایید کل کشور را اصلاح کنید، همیشه خودتان سرکار باشید. من حاضرم تضمین محضری بدهم. بگویم من حتی یک صندلی هم از شما نمی خواهم. شما اصلاحات ساختاری را انجام بدهید، همیشه هم شما رای بیاورید. اصلا این چیزها نیست. این یک انحراف بزرگ است که همه چیز را به رای گره زده ایم

اگر در این ۸ سال فقط بخش مسکن فعال بود، اقتصاد انقدر رکود و بیکاری نداشت. الان انقدر نارضایتی است که ۹۸ درصد می گویند ما دیگر به این رئیس جمهور رای نمی دهیم، چرا باید اینگونه باشد؟ نباید از این اتفاقات خوشحال بود. اصلا نباید خوشحال باشی چون این ۴ سال و ۸ سال برای ملت است.

این مسکن مهری که شما آن را مسخره می کنید، ملت در آن نشسته اند و شما هویت و حیثیت مردم را دارید مسخره می کنید.  متاسفانه بعد از انقلاب یک لایه ای درست شده که خودش را مطلق و مردم را هیچ می داند. مسکن مهر باید طبق برنامه ریزی های ما سال ۹۲ تمام می شد. در این ۷ سالی که شما وقت داشتید ۵ میلیون هم شما میساختید بخدا که اگر می ساختند ما دستشان را می بوسیدیم. الان سن ازدواج روی ۳۰ سال رفته است، این برای یک کشور فاجعه است. الان جوانی آمده و ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ۴ و نیم میلیون تومان اجاره برای یک واحد ۱۰۰ متری در شرق تهران داده است. مگر شما چقدر حقوق می گیرید؟ برای مهندسی که اول سر کار می رود میانگین حقوقش ۴ میلیون نمی شود اما من می گویم باید به او ۷ میلیون بدهند که بتواند ۴ و نیم میلیون از آن را بابت اجاره خانه دهد. اصلا او چه چیزی را باید پس انداز کند که بعدها صاحب خانه شود. اینها همه اشکال دارد. خدا این همه زمین به این مملکت داده است، طراحی کنید و شهرک بسازید تا مردم در آن بنشینند و زندگی کنند.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21307

ارسال نظر