علم الهدی: ارز ۴۲۰۰ تومانی متعلق به مردم است/اثر اجرای این طرح، براندازی فقر مطلق هست

امام جمعه مشهد گفت: در طرح تحول کنونی چند نکته وجود دارد که می‌تواند برای همیشه خیلی چالش‌ها و درماندگی‌های اقتصادی را جبران کند و مملکت را به یک نقطه ثبات اقتصادی برساند.

علم الهدی: ارز ۴۲۰۰ تومانی متعلق به مردم است/اثر اجرای این طرح، براندازی فقر مطلق هست

امام جمعه مشهد گفت: در طرح تحول کنونی چند نکته وجود دارد که می‌تواند برای همیشه خیلی چالش‌ها و درماندگی‌های اقتصادی را جبران کند و مملکت را به یک نقطه ثبات اقتصادی برساند.

به گزارش عرشه آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به دیدار چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب با کارگران اظهار داشت: رهبری در صحبت‌های خود روی یک نکته تأکید فرمودند که مردم در اقدامات و تصمیم‌گیری‌های تحول اقتصادی به دولت کمک کنند و با مشارکت شما این تحول درست شود. در هر مسئله و تحولی، آنجایی که مردم در عرصه و مجری بودند، تحول به خوبی به نفع جامعه، مردم و نظام انجام شده است اما اگر جایی بخواهد کاری بشود و پای مردم وسط نبود، به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از مردم که پای کار این تحول آمدند، تشکر کردند، این‌که مردم پای این تحول آمدند خیلی ارزش دارد که هم تحول را بپذیرند و هم در اجرای این تحول کمک کنند.

علم‌الهدی تصریح کرد: در اجرای این طرح و رسیدن به ثبات اقتصادی چند نکته وجود دارد، اولین اثر اجرای این طرح، براندازی فقر مطلق هست؛ آقای رئیس جمهور مکرر گفته در این دولت می‌خواهیم فقر مطلق براندازی شود، یعنی دیگر نگوییم یک خانواده هست که از تأمین نهار و شام روزمره خودش عاجز است، این فقر مطلق باید براندازی شود.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد:با این کمک معیشتی، حتی خانواده ۵ نفره که هیچ شغل و کسبی ندارد، ماهی دو میلیون تومان به او بدهند، قدرت خرید خیلی نیازها و لوازم زندگی را پیدا می‌کند، زندگی آرمانی و ایده‌آل نخواهد داشت ولی به فقر مطلق هم دچار نمی‌شود. دومین تأثیر اجرای این طرح از بین بردن فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه است با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که بیرون آمدن دست دولت از سفره مردم سبب ثبات اقتصادی در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: حالت قیمومیت اقتصادی که گوشت، پنیر و غذای مردم یک قیم اقتصادی داشته باشد، آزادی زندگی مردم را به کلی می‌گیرد. ارز ۴۲۰۰ تومانی متعلق به مردم است و باید در اختیار خودشان قرار بگیرد نه عده‌ای رانت‌خوار و محتکر، پول مردم را به دست خودشان بدهید، کالا هم در بازار باشد، تاجر جنس وارد کند و باهم رقابت کنند، هرکدام جنس بهتر و ارزان‌تر وارد می‌کند، مردم هم بخرند و زندگی را اداره کنند.

وی بیان کرد: آنچه در اقتصاد مطلوب و اسلامی است، هدایت و نظارت دولت است یعنی دولت، صنعت، معدن، مسائل و اقتصاد کلان را هدایت کند و بر اقتصاد خرد نظارت داشته باشد که کسی اجحاف، گران‌فروشی و احتکار نکند؛ اگر مردم مشارکت کنند، دیگر مشکلات اقتصادی نظیر دولت‌سالاری یا قیمومیت دولت نسبت به اقتصاد خرد مردم دیگر از بین می‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مسئله تجاهر و تظاهر به گناه و تأثیر آن بر زندگی اجتماعی، گفت: زمانی یکی خودش گناه می‌کند که خودش می‌داند و خدای خودش، یا بر اثر لغزش، ندانم‌کاری و یا از روی جهالت است که نهایتأ هم خدا می‌بخشد اما یک سری گناه‌ها هست که بین خود انسان گنه‌کار و خدا نیست، تجاهر به گناه و تظاهر به نافرمانی خدا است که به مرحله جنگ با خدا می‌رسد. اگر کسی تجاهر به گناه و معصیت کرد، اعلام جنگ با خدا کرده که این گناه خیلی عارضه دارد و اولین اثرش روی برکات زندگی مردم است، این را از خودم نگفتم بلکه خداوند در دو آیه در قرآن فرمودند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20589

ارسال نظر