خبر مهم درباره از سرگیری مذاکرات وین / مقام ارشد اروپا ; مذاکرات آزاد شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر معاونش به تهران، گفت این سفر اجازه از سرگیری مذاکرات با ایران را داد.

خبر مهم درباره از سرگیری مذاکرات وین / مقام ارشد اروپا ; مذاکرات آزاد شد

 «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، گفت سفر «انریکه مورا» به تهران «بسیار مثبت» بود و مذاکرات با ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد».

این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های غربی در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد».

«انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی به تهران آمد و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.

خبر غیرمنتظره از نتایج سفر مورا به تهران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که باور دارد پیشرفت کافی در رایزنی‌های نماینده‌اش و مقامات ایرانی برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای حاصل شده استجوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه  در کنفرانسی خبری بیان کرد پس از آنکه مورا به ایرانیان این پیغام را رساند که وضعیت بدین شکل نمی‌تواند ادامه پیدا کند، جواب ایران "بسیار مثبت" بود.

بورل به خبرنگاران در نشست وزرای خارجه گروه ۷ گفت: این مسائل نمی‌توانند یک شبه حل شوند. بگذارید بگوییم که مذاکرات بلوکه شده بود و حال آزاد شده است.

وی ادامه داد: مسائل بهتر از آنچه که انتظار می‌رفت پیش رفته است. مذاکرات درحال سکون بود و حال مجددا آغاز شده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20575

ارسال نظر