ورود کمیسیون امنیت ملی به نحوه بازداشت یک زن در سد لتیان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عملکرد ناجا، تصریح کرد: جلساتی را کمیسیون امنیت ملی با نیروی انتظامی دارد تا مشکلات و مباحث امنیتی را بررسی شود.

ورود کمیسیون امنیت ملی به نحوه بازداشت یک زن در سد لتیان

شعار پلیس همواره این است که پلیس در مقابل مردم مهربان و در مقابل اشرار مقتدر است اما متاسفانه در ماجرای سد لتیان این شعار را برعکس نمود پیدا کرده است و برخورد نامناسب مامور ناجا با یک زن در سد لتیان که حواشی زیادی را به دنبال داشت.

این برخورد نامناسب پلیس، موضوع جدیدی نیست و پیش از این هم تکرار شده است که نمونه آن را در مهرماه سال گذشته شاهد بودیم و فیلم برخورد ماموران پلیس امنیت عمومی در تهران با یک زن سر و صدای زیادی را راه انداخت، همچنین مشابه همین رفتار در سال ۹۸ نیز اتفاق افتاد و فیلم برخورد خشن ماموران پلیس با دختر جوان در بوستان پلیس واقع در تهرانپارس واکنش‌های منفی زیادی را روانه پلیس کرد.

اما در ماجرای سد لتیان روز گذشته سرهنگ مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره تصاویر منتشر شده خانمی که در منطقه سد لتیان توسط ماموران کلانتری دستگیر شده بود، خبر داد: در بازرسی از داخل خودرو توقیف شده، مقادیری مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شد. آیا حمل مقادیری مواد مخدر دلیلی بر آن رفتار به دور از انسانیت پلیس با یک زن است؟ آیا پلیس با اشرار و سارقان را نیز هم انقدر قاطعانه برخورد می‌کند؟

به همین منظور زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: اخیرا فیلمی در فضای مجازی از برخورد یک مامور لباس شخصی ناجا با یک خانم منتشر شد و پیگیری‌هایی در این بازه از نیروی انتظامی داشتیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی اعلام کرد که مامور خاطی شناخته شد و سردار اشتری دستور پیگیری موضوع را دادند و کمیته‌ای تشکیل و تیمی به محل برای بررسی بیشتر موضوع ارسال شده است تا آسیب شناسی نسبت به این موضوع صورت گیرد تا از تکرار این وقایع پیشگیری شود.

الهیان درباره عملکرد ناجا، تصریح کرد: جلساتی را کمیسیون امنیت ملی با نیروی انتظامی دارد تا مشکلات و مباحث امنیتی را بررسی شود، اما به لحاظ بودجه، نیروی انسانی و امکانات، نیروی انتظامی دچار کمبود است و در شرایط فعلی نیروی انتظامی خود درگیر مشکل است./ برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20038

ارسال نظر