خبر مهم خطیب‌زاده درباره توافق احیای برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: متن بین ایران و 1+4 توافق شده است

حجم ویدیو: 2.44M | مدت زمان : 00:01:06
حجم ویدیو: 2.44M | مدت زمان : 00:01:06

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: آمریکا قرار نیست هدیه ای به ملت ایران بدهد، حقوق ملت ایران را ضایع کرده و باید آنها را برگرداند.

او تاکید کرد: من بن‌بست نمی‌گویم، تصمیم آمریکا می تواند به راحتی توافق در وین را محقق کند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: بین ایران و ۱+۴ جمع بندی انجام و متن بین ما توافق شده و معدود نکات باقیمانده را آمریکا باید پاسخ دهد. او درباره بن بست در مذاکرات هم گفت: من نمی‌گویم بن بست چون کلمه‌ای است حاکی از رسیدن به یک مانع اصلی باشد. تصمیم واشنگتن به راحتی می‌تواند توافق را در وین محقق کند. 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بین ایران و ۱+۴ جمع بندی انجام و متن بین ما توافق شده و معدود نکات باقیمانده را آمریکا باید پاسخ دهد

 سعید خطیب زاده، درباره اظهارات جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره بن بست در مذاکرات وین و اینکه سفر انریکه مورا برای از بین بردن این بن بست است و این‌که آیا ایران معتقد است بن بستی در مذاکرات ایجاد شده؟ گفت: آنچه در وین اتفاق افتاده متوقف است در بعد تصمیمات واشنگتن. اما بین ایران و ۱+۴ جمع بندی انجام و متن بین ما توافق شده و معدود نکات باقیمانده را آمریکا باید پاسخ دهد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آمریکا قرار نیست‌ هدیه‌ای به ایران بدهد یا رضایتی برای انجام چیزی فراتر از تعهداتش بدهد. حقوقی از ملت ایران ضایع کرده و از جیب ملت ایران چیزهایی را برداشته باید سرجایش بازگرداند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد. اگر چنین شود می‌توان گفت که مذاکرات در دسترس است. من نمی‌گویم بن بست چون کلمه‌ای است حاکی از رسیدن به یک مانع اصلی باشد. تصمیم واشنگتن به راحتی می‌تواند توافق را در وین محقق کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20022

ارسال نظر