بیانیه وزارت اطلاعات درباره اتباع افغانستانی

وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد.

بیانیه وزارت اطلاعات درباره اتباع افغانستانی

این وزارت با انتشار بیانیه‌ای در خصوص خبر منتسب به اتباع افغانستانی اظهار داشت: انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد.

متن بیانیه وزارت اطلاعات به شرح ذیل است:

«نظر به انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر هشدار و ایجاد ترس و وحشت نسبت به اتباع مذکور در جامعه، با ادعای مستند بودن به گزارش‌های وزارت اطلاعات و متقابلاً انتشار مواردی مشابه در فضای مجازی کشور افغانستان علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام می‌نماید؛ انتشار چنین مطالبی از سوی این وزارت‌خانه صحت نداشته و این موارد در چارچوب تلاش‌های مذبوحانه و همیشگی دشمنان مشترک دو ملّت «ایران و افغانستان» برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه منطقه غرب آسیا می‌باشد.

این اقدامات ادامه همان خطی است که این روزها در داخل کشور افغانستان نیز با انفجارهای زنجیره‌ای در مساجد شیعیان و اهل سنت و کشتار نمازگزاران روزه دار بی گناه، قصد ایجاد درگیری و برادر کشی در میان مسلمانان را دارد. لذا ضمن عرض تسلیت صمیمانه به بازماندگان داغدار عملیات‌های تروریستی اخیر افغانستان مظلوم و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان آن اقدامات ضدانسانی، تأکید می‌شود؛ هرگونه اخبار، اطلاعیه و موارد مرتبط با وزارت اطلاعات از طریق سایت واجا (www.vaja.ir) یا رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌گردد.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19072

ارسال نظر