رئیسی:مردم از خودروسازان‌ رضایت ندارند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از خودروسازان‌ رضایت ندارند، گفت: فناوری صنایع نظامی به خودروسازی سرریز می‌کنیم.

رئیسی:مردم از خودروسازان‌ رضایت ندارند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از خودروسازان‌ رضایت ندارند، گفت: فناوری صنایع نظامی به خودروسازی سرریز می‌کنیم.

سیدابراهیم رئیسی در جمع اقشار مختلف مردم در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی  با بیان اینکه نقش دولت یک هدایت ۲ نظارت و ۳ حمایت است ادامه داد:  اما تصدی‌گری کار دولت به ویژه در حوزه اقتصادی نیست و اصل ۴۴ می گوید که خصوصی سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم. در دولت قبل خصوصی‌سازی انجام شد. البته در خصوصی سازی صنایع به کسی واگذار شود که توانمند باشد و اگر هم به فرد متخصص واگذار شود نباید رها شود و باید از او حمایت کنیم.

رئیسی یادآور شد: دولت موظف است که اصل ۴۴ را به شکل دقیق منطبق بر قانون دنبال کند. به همین خاطر استاندار قزوین باید  بگذارند که گره ۴ شرکت از جمله کنتورسازی را باز کنند. 

رئیسی با تاکید بر نقش‌آفرینی مردم در برخورد با آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: باید برای مردم نقش تعریف کنیم و کار دست مردم باشد. در هر محله‌ای امام جماعت نقش محوری را تحول اجتماعی دارد و می‌تواند جوانان را به کارهای ماندگار تشویق کند.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه نقش دولت باید تسهیلگری باشد و کارها در حوزه‌های مختلف به دست مردم باشد گفت: فلسفه کادرسازی دانشگاه بین‌المللی امام برای کشور و جهان اسلام این اولویت دارد. نظر دانشجویان در این قضیه باید شنیده شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که چرا مردم از خودروسازی رضایت ندارند، گفت: باید علم و فناوری صنایع نظامی و هسته‌ای ر ا دیگر صنایع از جمله خودروسازی سرریز کنیم. 

رئیسی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن افزود: در حوزه مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شعار انتخاباتی نیست. هم نیاز کشور و هم قانون است.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: امروز تولید نیاز جدی کشور است. تولید در صنعت و کشاورزی محور است و همه باید نسبت به تولید حساس باشیم. هم اشتغال‌آفرین و هم دانش‌پایه باشد و باید دانایی‌ها را زمینه‌ توانایی‌ها کنیم. /تسنیم

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18685

ارسال نظر