هشدار وزیر کشور به طالبان

وزیر کشور گفت: خواسته ما از طالبان این است که نیرو‌های خود در مرز‌ها با ایران را توجیه کنند.

هشدار وزیر کشور به طالبان

احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ناآرامی در مرز دوغارون اظهار کرد: نیرو‌های طالبان تصور می‌کردند منطقه مرزی مربوط به افغانستان است، اما نیرو‌های ما به آن‌ها تذکر دادند و با مسئولان آن‌ها در کابل صحبت شد و آن‌ها از نیرو‌های خود خواستند که از آن منطقه مرزی برگردند و این اتفاق هم افتاد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر وزیر مهاجران طالبان به ایران گفت: این سفر لازم است ما چند میلیون مهاجر داریم که باید به مسائل مختلف آن‌ها رسیدگی شود یک سازمانی هم برای این کار لازم است لایحه‌ای هم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان است.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی میانکاله نیز تاکید کرد: رئیس جمهور دستور داده‌اند که تا نظر نهایی سازمان محیط زیست اعلام نشده این طرح متوقف بماند.

وی  گفت: خواسته ما از طالبان در کابل این است که نیرو‌های خود را توجیه کند این مسائل حساس است. اگر آن‌ها ابهامی دارند با مرزبانی و نیرو‌های مسلح ما صحبت کنند تا ابهامات رفع شود.

وحیدی درباره آمادگی ارتش و مرزبانی برای مراقبت از مرز‌ها اظهار کرد: نیرو‌های ما کاملا آماده بودند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که کسی حتی به صورت سوء‌تفاهم بخواهد در مناطق مرزی ما اقدام کند. طالبان باید مراقبت کنند تا دیگر این اتفاق نیفتد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18660

ارسال نظر