آخرین وضعیت طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در مجلس

نماینده مهاباد در مجلس از ارسال نامه به قالیباف برای بررسی طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در جلسه علنی خبر داد.

آخرین وضعیت طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در مجلس

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح تبدیل وضعیت استخدام معلمان آموزش و پرورش، اظهار کرد: کلیات این طرح در کمیسیون آموزش  رد شد اما بنده به عنوان طراح از هیئت رئیسه کمیسیون خواستم گزارش بررسی این طرح را به هیئت رئیسه ارائه دهند تا نمایندگان در جلسه علنی درباره آن تصمیمگیری کنند.

وی افزود: در همین راستا نیز نامه‌ایب به آقای قالیباف رئیس مجلس با ۶۰ امضا ارسال کردیم تا طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در جلسه علنی رسیدگی شود و نمایندگان درباره آن تصمیمگیری کنند، در حال حاضر نیز منتظر هستیم تا طرح در نوبت دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گیرد تا وضعیت این طرح تعیین تکلیف شود.

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش حدود ۳۰۰ هزار کمبود معلم دارد، اظهار کرد: با تصویب و اجرایی شدن طرح مذکور می‌توان بخش عمده‌ای از کمبود معلمان در آموزش و پرورش را جبران کرد.

وی در حال حاضر یک نابسامانی درجذب نیروها در آموزش و پرورش وجود دارد، بیان کرد: در صورت تصویب این طرح وزارت آموزش و پرورش باید تمامی نیروهای خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند تا دیگر شاهد نابه سامانی در جذب نیروهای آموزشی نباشیم.

نماینده مهاباد در مجلس در تشریح بخشی از جزئیات طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان آموزش و پرورش ،اضافه کرد: طرح مذکور درباره ساماندهی کلیه معلمان حق‌التدریس، معلمان مدارس زیر نُرم، نیروهای دارای شناسه نیروی انسانی (کد پرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیر دولتی، نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان ها)، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی است.

محمودزاده با بیان اینکه قانون در مورد نحوه بکارگیری نیروهای فوق الذکر مسکوت مانده است، گفت: لذا تذکر مذکور با توجه به همکاری،کسب تجربه و مهارت کافی این گروه ها در مدارس مناطق محروم و صعب‌العبور کشور که با تعلق کمترین مزایا و عدم امنیت شغلی همراه بوده است و همچنین در جهت رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش و استخدام گروه‌های فوق و در راستای بسط عدالت تدوین شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18493

  • علی

    انشالله درست میشه

ارسال نظر