توضیحات قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی مشهد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا ۱۰ روز آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

توضیحات قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی مشهد

ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز گفت: ‌جمعه این هفته آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است. این روز جلوه شکوه وحدت امت اسلامی برای آزادی قدس شریف است. روز قدس به یک ملت و یک دین و یا یک مذهب خاص تعلق ندارد؛ بلکه متعلق به همه انسان های آزاده در دنیاست. روز قدس روز مبارزه با ظلم و ستم و تبعیض نژادی است. امروز باید با حضور پرشور خود در روز قدس، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم.

خداییان در پاسخ به سوال ایسنا درباره  وضعیت پتروشیمی میانکاله و اینکه آیا با توجه به دستورات مقامات بررسی و نظارتی نسبت به توقف آن انجام شده است؟ گفت:  بعداز طرح موضوع پتروشیمی در فضای مجازی و جامعه از ناحیه معاونت عامه دادستانی کل مکاتبه ای با دادستان مرکز مازندران شد و در این مکاتبه با توجه به مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت  استقرار صنایع شیمیایی در صورت دارا بودن فاضلاب صنعتی در تولید خواستار پیگیری شدند و قرار شد  تا زمان مشخص شدن موضوع از ادامه عملیات جلوگیری شود و عملیات اجرایی متوقف شده است.

وی افزود:  دادستان مربوطه استعلاماتی از منابع طبیعی استان و امور اراضی به عمل اورده و منتظر پاسخ هستیم که آیا دارای مجوز بوده و در خصوص نحوه واگذاری زمین و نحوه تامین آب و مسائل زیستی و نوع و درجه خاکی واگذار شده ابهاماتی است که باید روشن شود.

وی تاکید کرد: در خصوص این موضوع که پرونده ای منجر به احضار و جلب شخصی شده باشد، تشکیل نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره  آخرین وضعیت  پرونده عامل حادثه حرم رضوی (حمله به چند روحانی) گفت: تحقیقات در پرونده عامل حادثه حرم رضوی تمام شده است. تا ۱۰ روز آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود. طبق بررسی‌های به عمل آمده در این حادثه انگیزه شخصی نبوده است و متهم تحت تاثیر تفکرات تکفیری این عمل را انجام داده است و همدستی نداشته است.

خداییان یادآور شد: در خصوص اینکه مرتکب شهدا را می شناخته یا انگیزه شخصی داشته باید گفت عامل حادثه شهدا را نمی شناخته و وابستگی‌های گروهی داشته و تحت تأثیر تفکرات گروهی بوده و به صورت خودسرانه این اقدام را انجام داده است.

خدائیان در پاسخ به سوالی  در خصوص روند آزادسازی سواحل گفت: در سال گذشته با اقدام به موقعی که ریاست قوه قضائیه در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج داشتند بسیاری از اداراتی که اراضی و حریم بستر را تصرف کرده بودند اقدام به آزادسازی کردند و این مناطق به شهرداری کرج سپرده شد. علاوه بر این، اقدامات خوبی هم در سایر سواحل انجام شد و مردم می‌توانند از این مناطق استفاده کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18485

ارسال نظر