چند دستور جدید رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور خواستار سامان‌ دادن به وضعیت اتباع خارجی شد.

چند دستور جدید رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در شورای اداری شهرستان‌های شهریار و قدس گفت: ضرورت دارد طرحی درباره نحوه مهاجرت و اسکان در شهرستان‎‌های غرب استان تهران تدوین شود تا مهاجرت همراه با ضابطه و مقررات باشد.

آقای رئیسی گفت: ایجاد فرمانداری ویژه از ضرورت‌های این منطقه است، این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و پس از بررسی کارشناسی می‌تواند در جلسه هیأت دولت مطرح شود، آنچنان که طرح استان شدن غرب و شرق استان تهران موضوعی قابل بررسی است.

مشکل تامین ودیعه مسکن برای خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه یکی دیگر از موضوعات این جلسه بود و رئیس‌جمهور گفت این موضوع در دولت بررسی شده و اوایل هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین درباره نیاز مناطق غربی استان تهران به مترو و حمل و نقل شهری اعلام کرد که شرکت مشترک شهرداری‌ها می‌تواند در این خصوص فعال شود و بی‌تردید دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

موضوع جمعیت و تاکید دولت برای توزیع امکانات براساس آن  دیگر محور این جلسه بود. 

آقای رئیسی دراین خصوص گفت: سرشماری پیش‌تر هر ۵ سال یکبار انجام می‌شد، اما آن را به ۱۰ سال یکبار افزایش دادند که به نظر می‌رسد سرشماری ۵ سال یکبار منطقی‌تر است. لذا ضرورت دارد ابعاد مختلف این موضوع در جلسات کارشناسی بررسی و تصمیم‌گیری شود.

به گفته او، «دولت مصمم است در توزیع امکانات، سرانه جمعیت و ظرفیت‌های شهرستان‌ها را در نظر بگیرد.»

رئیس‌جمهور همچنین درباره واقع شدن واحد‌های مسکونی محمدآباد شهر قدس در حریم رودخانه، گفت: تعیین حریم برای رودخانه و دریا یک موضوع کارشناسی و قانونی است و لازم است مشکل مردم محمدآباد پیگیری شود تا تکلیف مردم مشخص گردد.

به گفته او، «باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا این مشکل را در سطح شهرستان و نیز در سطح کشور بررسی کند و با تصمیم‌گیری مناسب، دغدغه و نگرانی مردم را برطرف کند.»

آقای رئیسی در پایان به این نکته هم اشاره کرد که سفر‌های استانی بدون تشریفات بوده و صرفاً جنبه کاری داشته باشد و در آن برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18177

ارسال نظر