طرح صیانت در حال اجراست؟

یک نماینده مجلس از کاهش سرعت اینترنت و افزایش تعرفه آن انتقاد کرد.

طرح صیانت در حال اجراست؟

آقای نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس در توئیتر نوشت که ‌کاهش سرعت اینترنت و افزایش تعرفه آن از راهکار‌های طرح صیانت برای محدودسازی و مسدودسازی بوده است.

این نماینده خطاب به عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، اضافه کرده که "مراقب باشد سود اقتصادی و منافع سیاسی متحجرانه یک اقلیت انحصار طلب، پوست خربزه زیر پای شما نشود. 

در هفته‌های گذشته افزایش قیمت بسته‌های اینترنت با انتقاد مردم و نمایندگان مجلس مواجه شده.

۲۴ فروردین امسال پس از آغاز انتقاد‌ها در سال ۱۴۰۱، آقای موسوی ملکان عضو کمیسیون صنایع و معادن در توییترش نوشت که قیمت بسته‌های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، اما با حقوق دانشجو و خانواده دانش آموز خیر. 

او از وزیر ارتباطات خواسته بود اگر نمی‌تواند این مشکل را حل کند، استعفا بدهد.

در روز‌های گذشته گزارش شده علاوه بر حذف بسته‌های اقتصادی اینترنت خدمات اپراتور‌ها مانند ایرانسل و همراه اول و افزایش قیمت ها، مودم‌های ارائه شده این دو خدمات دهنده هم محدود شده است.

با این حال آقای زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با صرف افزایش یافتن قیمت اینترنت مخالفتی نکرده و گفته این اتفاق باید با افزایش کیفیت همراه باشد.

او گفته خط قرمز وزارت ارتباطات، افزایش تعرفه اینترنت، بدون افزایش کیفیت آن است و اضافه کرده هیچکس در وزارت ارتباطات به‌دنبال افزایش سود اپراتور‌ها نیست. 

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که آخرین مصوبه تعرفه اینترنت همراه به سال ۹۵ و اینترنت ثابت به سال ۹۶ باز می‌گردد.

آقای عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۲۵ فروردین امسال گفت با تأکید وزیر ارتباطات به دنبال برنامه‌ای است تا برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم برخوردار یا کل جامعه بسته‌هایی در نظر گرفته شود.

وزارت ارتباطات موضوع دسترسی عادلانه را مطرح کرده که به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برنامه آن پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

پیشتر و در جریان بررسی طرح موسوم به صیانت در مجلس، برخی از کاهش سرعت اینترنت به علت اجرای پنهانی طرح ابراز نگرانی کرده بودند، اما وزارت ارتباطات آن را تکذیب کرده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18158

ارسال نظر