روزنامه اعتماد:

در دولت رئیسی پراید ١۴٠ میلیونی به ٢١٠ میلیون و دلار ٢۴ هزار تومانی به ٢٩ هزار تومان رسید

دولت رئیسی برنج ٣٠ تومانی را به ٧٠ تومان، گوشت ١٣٠ تومانی را به ٢٠٠ تومان و پراید ١۴٠ میلیونی را به ٢١٠ میلیون رسانده، باز هم تقصیر را به گردن دولت قبل می‌اندازد.

در دولت رئیسی پراید ١۴٠ میلیونی به ٢١٠ میلیون و دلار ٢۴ هزار تومانی به ٢٩ هزار تومان رسید

روزنامه اعتماد نوشت: دولت سیزدهم نیز خیلی زود متوجه شد که بهترین دستاویز و بهانه برای فرار کردن از پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها، حواله دادن مشکلات به دولت قبل است. این در حالی است که ابراهیم رییسی یکی از چهره‌هایی است که در جریان انتخابات سال ٩۶ در گفت‌وگو با صدا و سیما، خواستار برگزاری جلسه مناظره‌ای میان روحانی و احمدی‌نژاد شده بود تا پرونده «دولت قبل» و «مشکلات»یک‌بار برای همیشه بسته شود.

اما این روزها و زمانی که ابراهیم رییسی نه در شمایل نامزد انتخاباتی، بلکه در قامت رییس‌جمهور روبه‌روی افکار عمومی و رسانه‌ها می‌نشیند، خود به حلقه چنگ‌زنندگان به «دولت‌های گذشته» می‌پیوندد و ریشه مشکلات را به قبل حواله می‌کند.

با گذشت بیش از ٩ ماه از تشکیل کابینه، هنوز برنامه و راهبردی توسط دولت ارایه نشده است. بنابراین اگر قرار باشد، یک دلیل برای بروز مشکلات جدید معرفی شود، فقدان برنامه‌ریزی کاربردی توسط دولت سیزدهم است. 

دولت سیزدهم برنج را ٣٠ هزار تومان تحویل گرفت و در حال حاضر به ١١٠ هزار تومان رسانده است. گوشت را ١٣٠ هزار تومان تحویل گرفت و به ٢٠٠ هزار تومان رسانده است. پراید ١۴٠ میلیونی به ٢١٠ میلیون تومان، دلار ٢۴ هزار تومانی به ٢٩ هزار تومان و...افزایش پیدا کرده است.

این روند نشان می‌دهد، دولت نه تنها در مهار تورم توفیق نداشته، بلکه به دلیل فقدان برنامه‌ریزی اصولی، بر آتش تورم در اقتصاد نیز دمیده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18100

ارسال نظر