توصیه غیرمستقیم امام جمعه کرج به قالیباف/ مسئولین نسبت به امور خانواده‌های خود جدی‌تر باشند

امام جمعه کرج تاکید کرد که مسوولین نسبت به امور خانواده های خود جدی تر باشند تا یک زمانی عملکرد آن ها موجب ناامیدی نشود.

توصیه غیرمستقیم امام جمعه کرج به قالیباف/ مسئولین نسبت به امور خانواده‌های خود جدی‌تر باشند

امام جمعه کرج تاکید کرد که مسوولین نسبت به امور خانواده های خود جدی تر باشند تا یک زمانی عملکرد آن ها موجب ناامیدی نشود.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امیر مومنان علی (ع) به گرانی ها اشاره کرد و گفت: در خصوص گرانی ها از دستگاه های مسوول می خواهیم که مسوولانه تر اقدام کرده و نظارتشان بیشتر شود؛ هر جنسی یک قیمتی دارد در حالیکه یک جنس را چندین قیمت می دهند و با توجه به شکل مشتری قیمت می دهند که یک نابسامانی است که این نابسامانی در کف خیابان، بازار، لایه های میانی و پایین تر از میانی این اتفاق می افتد که با نظارت دقیق درست می شود.

وی از مسوولان خواست دقت بیشتری کنند و برای کنترل بازار و قیمت ها از بسیج کمک بگیرید زیرا هر وقت بسیج وارد موضوعی شد آن موضوع را به سامان کرد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مساله نان را با ۳۰ نفر حل کردیم، گفت: با تعدادی از جوانان پای کار بازار را اصلاح کنید، مردم از این وضع ناراحت هستند و دستگاه های مربوطه به جرم مشهود و تظاهر به خلاف و بدی کوتاه نیایند.

حسینی همدانی اضافه کرد: جرم مشهود حکم دادگاه نمی خواهد، پلیس وارد شود، تظاهر به روزه خواری دهن کجی کردن به احکام اسلامی است که پذیرفته نیست و اقدام جدی شود.

وی تاکید کرد: در جلوگیری از منکرات هر کسی مسوول است ضمن اینکه مسوولین نسبت به امور خانواده های خود جدی تر باشند تا یک زمانی عملکرد آن ها موجب ناامیدی نشود.

امام جمعه کرج  با اشاره به اینکه برخی مواقع افراد با زبانشان ظلم می کنند و در خانواده ها تفرقه می اندازند، افزود: در روز قیامت یکی از مصدایق ظلم خورنده مال یتیم و کسی که شهادت نا حق می دهد می باشد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به رسیدگی به یتیم خیلی سفارش می کنند، تصریح کرد: از دیگر مصدایقی که خداوند در قرآن کریم به آن تاکید کرده برگرداندن امانات به اهلش است و اگر به کسی امانتی بدهند که در فراخور او نیست یک ظلم است ضمن اینکه داوری باید به عدالت انجام دهید.

امام جمعه کرج گفت: حضرت علی (ع) گفته اند «برترین ایمان امانتداری است» و امام صادق (ع) فرموده اند «از خدا بترسید و امانت را به کسی که شما را امین دانسته برگردانید».

وی مسوولیت را امانت الهی دانست و افزود: اگر کسی در جایگاهی قرار دارد که صلاحیت لازم را ندارد باید این مسوولیت را برگرداند.

وی یکی دیگر از نکات مهم را زمینه تحقق عدالت و اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: مهمترین آن جنبه فردی است که ابتدا عدالت باید در خود فرد محقق شود و بعد اطرافیان و بعد به دیگر جاها سرازیر شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اگر عدالت فردی به درستی رعایت شود در جامعه نیز عدالت به درستی جاری می شود و ریشه آن به شخص برمی گردد.

 

منبع: همشهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17965

ارسال نظر