کاربران شبکه‌های اجتماعی خطاب به الیاس قالیباف: اگر پدرت مخالف بود، مادرت با اجاره چه کسی به سفر خارجی رفت؟

در حال حاضر سوال بسیاری از رسانه ها این است که آیا شورای نگهبان در آینده و احتمال نامزدی قالیباف مانند فقره ماجرای «علی لاریجانی» برخورد خواهد کرد و یا اینکه به اظهارات الیاس قالیباف استناد خواهد کرد و گناه دختر را به پای پدر نخواهد نوشت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی خطاب به الیاس قالیباف: اگر پدرت مخالف بود، مادرت با اجاره چه کسی به سفر خارجی رفت؟

هر چند این خبر تنها تحلیل روزنامه منتقد عملکرد دولت ابراهیم رئیسی و مبنی بر میزان اشتیاق سیری ناپذیر محمدباقر قالیباف به رشته تحریر درآمده است اما در حال حاضر سوال بسیاری از رسانه ها این است که آیا شورای نگهبان در آینده و احتمال نامزدی قالیباف مانند فقره ماجرای «علی لاریجانی» برخورد خواهد کرد و یا اینکه به اظهارات الیاس قالیباف استناد خواهد کرد و گناه دختر را به پای پدر نخواهد نوشت.

محمدباقر قالیباف شب گذشته برای چندمین بار طی چهار سال گذشته در تور اطلاعاتی «جنبش اطلاعاتخواهی» که چند سالی است مورد غضب اصولگرایان و انقلابیون قرار گرفته است افتاد. ماجرا از این قرار بود که حسین اشتری فعال رسانه ای نزدیک به این جریان شب گذشته با انتشار تصویر همسر، دختر و داماد رئیس مجلس انقلابی از سفر آنها برای خرید سیسمونی به ترکیه خبر داد و نوشت: چند تا از مسافران استانبول یک‌سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز به‌خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند. ظاهرا خانواده آقای قالیباف⁩ بوده‌اند. همسر ایشان سرکارخانم زهرا مشیر را شناخته‌اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌شان و یا دختر و دامادشان بوده‌اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌آورده‌اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند.

این خبر تنها چندلحظه پس از انتشار به طور گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی انتشار یافت و واکنش بسیاری از فعال سیاسی دو جریان سیاسی کشور را به دنبال داشت. ماجرا تا جایی پیش رفت که الیاس قالیباف، که خود طی یکسال گذشته عنوان «کارچاق‌کن ترین آقازاده های کشور» را یدک می کشید در اینستاگرامش نسبت به این خبر واکنش نشان داد و بدون اسم آوردن از مادر خود، سفر خواهرش و همسر او را به ترکیه اشتباه خواند و خواستار ننوشتن گناه فرزند به پای پدر شد.

در مطلب اینستاگرامی الیاس قالیباف نوشت: خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است.

وی ضمن تکذیب هدف این سفر که در رسانه‌ها خرید سیسمونی عنوان شده بود گفت: ناراستی‌ها و بزرگ نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آن‌ها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.

فرزند رئیس مجلس این رفتار را خلاف مشی پدرش دانست و گفت: آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود، ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که طبق قانون اساسی «زن برای خروج از کشور به اجازه همسرش احتیاج دارد و برای دریافت گذرنامه باید مراحل قانونی راطی کند.»

اما کمی بعد اطرافیان قالیباف که به شکل غیرقابل منتظره ای از سوی شبکه های اجتماعی آچمز شده بودند در دفاع از رئیس انقلابی شان وارد میدان شده و خواستار همان شدند که الیاس قالیباف در انتهای مطلبش به آن اشاره کرد. «گناه فرزند را به پای پدر ننویسد.»

به عنوان مثال محمدحسین احدیان، دستیار قالیباف در توییترش نوشت: «عجب جشنی گرفتند مخالفان قالیباف. بزرگنمایی که در تخصص شما است اما مهم نیست که موضوع کوچک باشد یا بزرگ، خطای فرزند را به پای پدر نمی نویسند.»

این توییت واکنشی بود به انتقاد حمید رسایی که با اشاره یادداشت اینستاگرامی الیاس قالیباف نوشته بود: همانطور که گناه فرزند به پای پدر نوشته نمی شود توضیح فرزند هم به نام پدر نوشته نمی شود.

همه این موارد درحالی منتشر می شود که روزنامه جمهوری اسلامی روزگذشته با انتشار گزارشی مدعی شد: «قالیباف برای ریاست جمهوری دوره بعد، خیز برداشته است.» رئیس مجلس انقلابی یازدهم اردیبهشت ۹۶ در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم در خصوص چگونگی ورودش به انتخابات با بیان اینکه آن ۴ درصد قدرت تخریب دارند، مدعی شده بود: آنها (چهار درصدی ها) همان کسانی هستند که چند ماه قبل در رسانه ها عکس دختر خانمی را در  مجلس عروسی با تجملات کذایی پخش کردند و گفتند مراسم عروسی دختر قالیباف است. روز اولی که پا به خدمت برای مردم گذاشتیم جان خود را به دست گرفتیم و به میدان جنگ رفتیم. امروز هم اگر لازم باشد آبروی خود را می دهیم و در مقابل این ۴ درصد زالو صفت که خون ۹۶ درصد مردم را می مکند با امید خدا و کمک مردم محکم می ایستیم.

هرچند خبر روزنامه جمهوری اسلامی تنها تحلیل این روزنامه و بر اساس میزان اشتیاق سیری ناپذیر محمدباقر قالیباف به رشته تحریر درآمده است اما در حال حاضر سوال بسیاری از رسانه ها این است که آیا شورای نگهبان در آینده و احتمال نامزدی قالیباف مانند فقره ماجرای «علی لاریجانی» برخورد خواهد کرد و یا اینکه به اظهارات الیاس قالیباف استناد خواهد کرد و گناه دختر را به پای پدر نخواهد نوشت./ دیده‌بان ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17531

  • از دزفول

    بیچاره مردم دیگه به کی باید اعتماد کرد؟از طرفی به مردم میگویند از اجناس ایرانی استفاده کنید از طرف دیگه خودشان برای خرید سیسمونی به ترکبه میروند!آیا همسر قالیباف بدون اجازه شوهر به ترکبه رفته؟به هیچکس اعتمادی نیست.

ارسال نظر