نماینده ولی فقیه در گیلان: فقر و گرانی و فساد، امتحان الهی است!

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امتحان را سنت جاری خدا بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و… امتحان اللهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان: فقر و گرانی و فساد، امتحان الهی است!

رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت روز پانزدهم ماه رمضان در مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۱۰ و ۱۱ سوره احزاب به جمعیت ۱۰ هزار نفری لشکر کفار در مقابل سپاه ۳ هزار نفری مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: دو گروه به خدا گمان داشتند و نخستین آن منافقان و بیماردلان بودند که منافقان عقیده داشتند مردم مدینه دیگر به استیصال می‌رسند اما گروه دوم مومنان بودند که گمان حسن و خوب داشتند و می‌پنداشتند خدا به طور قطع نصرت را از آن آنها خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب امتحان و آزمایش شدند، افزود: این سنت خداست که همه انسان‌ها باید امتحان شوند تا مومن از کافر و منافق جدا شود.

فلاحتی، آزمایش و امتحان تمام انسان ها را سنت الهی خواند و افزود: خدا مومن را می‌آزماید و در این راستا هر انسانی که بخواهد به مقام معنوی برسد باید از امتحان‌های الهی سربلند بیرون آید.

وی، امتحان را سنت جاری خدا بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مومن همواره باید امیدوار به رحمت الهی و خوف از خدا باشد./ خبرگزاری حوزه

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 17144

ارسال نظر